Avatar billede mikkeljans Nybegynder
17. august 2004 - 21:49 Der er 6 kommentarer

Dansk Stavekontrol Til Office XP

Den Danske stavekontrol i Office XP virker ikke.
Den siger noget med at den mangler nogen .dll filer.
Nogen der ved hvordan jeg kan få det til at virke?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2004 - 22:04 #1
Hvis du har en eng.  version, skal du ud og købe det der hedder proffing tools. Pris ca. 800-900 kr.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
18. august 2004 - 00:52 #2
og har du den danske version kunne et bud være at du lader officepakken reparere for fejl.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. august 2004 - 14:56 #3
Under (standard) instalation af Office vælge (vistnok) ikke hele DK stavekontroldelen ligesom US og DE (tysk) heller ikke vælges. Så vil programmet (Word eks.) pænt spørge om den oprindelige instalations CD for at få det sidste ind.

Når jeg instalere Office vælger jeg altid 'Valgfrit' og til/fravælger diverse elementer efter hvad 'kunden' ønsker. Eksempelvis altid hele stavekontroldelen (DK/US/DE) samt alle grafikfilter.
Mange instalere hele pakken og får HD'en fyldt op med diverse Office elementer som de dårligt nok kender navnet på. Eks. Access, Frontpage, Outlook (bruger typisk XP's indbyggede Outlook Express istedet).
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. august 2004 - 14:59 #4
Hvis du IKKE har instal pladen så KAN du MÅSKE finde de manglende *.DLL'er her:
http://www.dll-files.com/dllindex/index.shtml - men bemærk at det er US versioner.

Men <jeanette18>'s løsningsforslag er nok det smarteste/letteste/hurtigste...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. august 2004 - 15:01 #5
Bemærk at der også finde OfficeUpdate:
http://office.microsoft.com/OfficeUpdate/default.aspx

For de store SP's pakker's vedkommende vil sandsynligvis spørges efter ORIGINAL CD'en undervejs...
Avatar billede clausmo Nybegynder
23. august 2004 - 11:19 #6