Avatar billede stand Nybegynder
17. august 2004 - 20:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar bipper når der kun er 10% batteri tilbage

Hej alle

Jeg har lige fået en bærbar, men har erfaret at den bipper, når der er 10% tilbage af batterilevetiden. Dette irriterer mig rimeligt meget, da 10% godt kan være 25 minutter. Jeg har prøvet at se under strømstyring i winxp, men der er ikke noget, der er sat til at afgive lyde. Håber Ikan hjælpe mig med at få det fjernet eller ændret til, at den kun gør det når der er 3-5% tilbage.

PS. Har også tjekket i bios, men uden held.

MVH
Stand
Avatar billede avg-user Nybegynder
17. august 2004 - 20:57 #1
prøv dette.
højreklik på skrivebordet > vælg egenskaber > fanebladet pauseskærm > knappen strømstyring > fanebladet Alarm -> knappen Handling ved alarm.
der kan det slåes fra.

hilsen avg-user
Avatar billede stand Nybegynder
17. august 2004 - 21:11 #2
Tak for svaret, men som beskrevet har jeg undersøgt den mulighed.
Avatar billede avg-user Nybegynder
17. august 2004 - 21:22 #3
det er altså der du skal fjerne et flueben, hvis du ikke ønsker den skal advare med lyd.
ønsker du at ændre på % kan det gøres på skyderen > højreklik på skrivebordet > vælg egenskaber > fanebladet pauseskærm > knappen strømstyring.
Avatar billede stand Nybegynder
17. august 2004 - 21:27 #4
Det har aldrig været slået til. Der er to skydere man kan flytte, den ene står på 6% pg den anden på 3%. Under handling ved begge to, er der ikke sat flueben ved lydalarm, kun ved tekstbesked. Det er derfor jeg ikke rigtigt kan forstå hvorhenne man ændrer det.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2004 - 21:50 #5
Prøv at se om der er en indstilling i bios.
Avatar billede stand Nybegynder
17. august 2004 - 22:18 #6
Det har jeg også prøvet, men det er begrænset, hvor meget man kan ændre i min bios. Og der er ikke noget med batteriet.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. august 2004 - 03:21 #7
et skud i tågen, men jeg kan huske at der har været netop det samme problem på en serie bærbar fra Aopen, dette blev løst i en senere bios opdatering.