Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
17. august 2004 - 19:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Værdi af computer

Hej

Jeg skal til og sælge en gallem compiter, og vil lige høre jer hvad jeg cirka. kan få for den og hvad den der værd.
Specifikationer:

CPU: AMD XP 1600+
Gfx: Sapphere ATi Radeon 9500 pro
Ram: 512 mb SDRam
Hdd: 120 GB IDE Western Digital
Kabinet: Q-Tec TL-MD Silver, med vindue, neonrør og blå kølere.
DVD-drev
CDbrænder
Avatar billede the_email Nybegynder
17. august 2004 - 19:10 #1
Du kan nok max få 1000,- for den hvis du er heldig, men jeg ville ikke håbe på mere end 600-700 kr.
/TheEmail
Avatar billede hindkaerdk Nybegynder
17. august 2004 - 19:17 #2
Desværre for dig tror jeg TheEmail har ret i vurderingen medmindre du finder en køber der går meget op i vindue og blå kølere - nu har jeg jo ikke set din PC, men hvis den er flot kan det jo godt gøre PC´en lidt mere attraktiv. Hvis du klargører den til køberen så den er klar til brug med en licenseret Windows stiger den naturligvis også i værdi - og går alt op i en højere enhed, kan det endda være du kan få kr. 2.000,-
Avatar billede fly3r Nybegynder
18. august 2004 - 11:47 #3
hvad er det for et bundkort du har i?? hvis det ikke understøtter DDR-RAM, så kan du ikke få ret meget for den som the email siger
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
18. august 2004 - 21:38 #4
fly3r: Nej, det gør det ikke.. :( Havde regnet med at den var 2k værd, men der kan man bare se...
Avatar billede the_email Nybegynder
18. august 2004 - 23:46 #5
Den er måske mere værd som løsdele?
Vil ihvertfald gerne byde 300,- for harddisken
/TheEmail
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
19. august 2004 - 22:44 #6
/TheEmail: Vil nok bare komme til at brænde inde med nogle dele...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2004 - 22:51 #7
Ingen PC enthusiast vil købe den maskine.

Men det var absolut en mulighed for en person som skal have en PC som kan
køre en nyere Windows + tekst behandling + regneark + browser + email.

Discount PC'ere som kan det koster 2000-2500 kr.. Dem er der så garanti på
og det betyder selvfølgelig en del.

Hvis du kan finde sådan en person og du klargør den som hindkær forklarer
så kan du nok få en god pris.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
19. august 2004 - 23:00 #8
Hvis man ser på hvad pcfisk får for deres 400MHz maskiner, så bør du også kunne sælge den for en god pris uden Windows licens men med Linux installeret. Du kan jo få en fin hjemmekontor PC med en god office pakke ved at installere for eksempel Fedora (distributionen indeholder OpenOffice og et hav af andre fine programmer).