Avatar billede bxl Nybegynder
17. august 2004 - 16:54 Der er 8 kommentarer

Flytter til Kina: Hvad skal jeg være opmærksom på?

Jeg står for at flytte til Kina og tager min min pc med.

Er der nogle særlige forhold, som I mener jeg skal være opmærksom på i forhold til kompatibilitet?

Jeg skal også have et lille netværk op at stå med pc'er købt i Kina. Tror I det kan lade sig gøre.

Jeg ser frem til at høre nogel bud fra jer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. august 2004 - 17:01 #1
At strømmen nok ikke er som her hjemme. Det er at anbefaæe at medbringe en UPS.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. august 2004 - 17:02 #2
En nødlager af danske tastature med æøå ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2004 - 18:14 #3
og så at kineserne efter sigende er det mest uhumske og uhygiejniske folkefærd der findes så lad ikke nogen røre dit keyboard ;p
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2004 - 18:15 #4
og lad nu være med at forveksle det med racisme eller manglende kulturel forståelse... vent til du har set et offentligt toilet i Kina først.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2004 - 18:19 #5
kører de ikke med 110v dernede ?

hvis skal du nok sikre dit udstyr kører mellem 100-240volt
Avatar billede krogsager Nybegynder
17. august 2004 - 18:53 #6
Kina har 220V 50Hz

Keyboards æøå - god idé

Alt andet kan købes for rimelige penge (incl. ups,) UPS nødvendigt alt efter hvor du ska bo.

Har boet i Shanghai i 3 år. UPS ikke nødvendig!

strych9> offentlige toiletter, enig :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. august 2004 - 19:48 #7
Rethink: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=22991

Der bor op til 400 gange så mange bakterier på et tastatur til en pc end på et almindeligt toiletsæde. Kontormiljøer er rene rugemaskiner for mikroorganismer, fordi mennesker nyser, hoster og trækker vejret, lyder konklusionen på en amerikansk undersøgelse.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2004 - 20:01 #8
hvilket var pointen til at begynde med...