Avatar billede weje17 Nybegynder
17. august 2004 - 13:59 Der er 12 kommentarer

Sletning af TCP/IP

Hey alle!

Hvordan sletter jeg TCP/IP funktionen i windows XP, dette skal bruges fordi at jeg har et program som kun kan køre hvis netbios bliver installeret før TCP/IP?!?

Har brug for hjælp..!
Avatar billede weje17 Nybegynder
17. august 2004 - 14:18 #1
Kom så drenge og piger ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2004 - 14:37 #2
du højge klikker netværkssteder og vælger egenskaber
du markere dit aktive netkort og vælger egenskaber
marker TCPO/IP og fjern.

Nu skille din IP stac være væk. Du kan prøve at pinge adressen 127.0.0.1 hvis det ikke kan lade sig gøre er IP væk
Avatar billede weje17 Nybegynder
17. august 2004 - 14:38 #3
når jeg markerer TCP/IP bliver knappen "fjern" inaktiv? så jeh kan jo ikk
Avatar billede orion842 Nybegynder
17. august 2004 - 14:42 #4
Hejsa

For at slette TCP/IP skal du ind i følgende :
enskaber for denne computer,
Hardware, enhedshåndteringen
enskaber for netkort, derefter kan du fjerne tdp/ip
Avatar billede weje17 Nybegynder
17. august 2004 - 14:45 #5
Orion--> kan ikk helt følge dig? der står ikk TCP/IP nogen steder hvis jeg følger din vejledning
Avatar billede weje17 Nybegynder
17. august 2004 - 14:48 #6
det skal jo være HELE TCP/IP man skal slette.. det skal være sådan at jeg kan installere NEtbios protokollen inden jeg installerer TCP/IP
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. august 2004 - 15:00 #7
Du kan ikke afinstallere tcp/ip under xp.

Mener du netbeui, og hvorfor -skal- den installeres først?

Under netværksforbindelser->avanceret->avancerede indstillinger kan du ændre protokollernes prioritet
Avatar billede weje17 Nybegynder
17. august 2004 - 15:01 #8
det er fordi vi har et regnskabesprogram der hedder navigator, og for at det virker skal netbeui installeres før TCP/IP
Avatar billede weje17 Nybegynder
17. august 2004 - 15:13 #9
man må da kunne gøre et eller andet? ikk? ;)
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. august 2004 - 20:34 #10
Er det ikke nok hvis du fjerner fluebenet?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
17. august 2004 - 20:42 #11
eller: tilføj/fjern programmer Windows komponenter: her kan du fjerne netværkstjenester. Men du kunne først prøve at slette din forbindelse, det kunne være at du så kunne slette TCP/IP som bufferzone skriver.
Avatar billede ballsic Nybegynder
02. september 2004 - 14:39 #12
Du skal stoppe alle services der har med TCP/IP og gøre, e.g. RPC, DHCP klient osv. før du kan stoppe TCP/IP protokollen