Avatar billede foxterrier Nybegynder
17. august 2004 - 12:13 Der er 12 kommentarer

Hvad kan der være galt

Hej Gruppe

Min pc. har været tændt det meste af dagen på mit kontor, - kommer ind og vil anvende pc en , skærmen er der strøm på , men ikke på pc en - jeg prøver ved andet lysnet , men jeg kan simpelthen ikke starte den op.

Har haft min pc åbnet, og kan se at den lille blæser der sidder på bundkortet bliver pårvirket men starter ikke når
jeg tænder for el forsyningen.

Hvad kan der være galt
Mener i det vil koste en stor sum penge.

Jeg er lidt træt af det, da pc en er 2,5 år gammel og kostede 11000
uden skærm ) ( 1 af mine hardiske er stået af IBM )

Så vil dette koste mig en formue - påtænker jeg at købe en anden
PC - der findes vel også det man kalder mandags pc

Tak Anne
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2004 - 12:16 #1
det kan være strømforsyning der er røget...

//newbie :8
Avatar billede levithan Nybegynder
17. august 2004 - 12:18 #2
det lyder som om din strømforsyning er istykker / gået død, disse ting sker dog ikke så tit. prøv evt med en anden en ellers koster de typisk 250 kr og op af
Avatar billede foxterrier Nybegynder
17. august 2004 - 12:20 #3
Når jeg kikker ind i kabinettet er strøm forsyningen påmonteret i en stor kasse
med en masse ledninger i, mener du det er hele den kasse der skal udskiftets
eller er det de lille sorte stik i bag.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. august 2004 - 12:22 #4
hele kassen.
Avatar billede levithan Nybegynder
17. august 2004 - 12:22 #5
hele kassen
Avatar billede foxterrier Nybegynder
17. august 2004 - 12:41 #6
Jeg har en ældre pc. stående med trømforsyning VIP model ST 230ps 47/63 HZ

I den der er gået i stykker står der Model Codegen 300X 60/50HZ

Kan jeg anvende den gamle ???
Avatar billede samsung Nybegynder
17. august 2004 - 12:52 #7
Hvis dit gamle bundkort er  ATX, kan du anvende den.
Avatar billede foxterrier Nybegynder
17. august 2004 - 14:08 #8
Ja, nu bliver det lidt besværligt for mig, jeg kan kun se der står intel

Men hvis jeg vil købe ny strømforsyning, hvad skal jeg så se efter
for at få det rigtige mærke ?

Anne
Avatar billede samsung Nybegynder
17. august 2004 - 22:15 #9
Forskellen ligger i stikkene til bundkort, tjek om stikket fra strønmforsyning til bundkort er ens, og derved har du svaret, hvis forskellige tag den gamle med ned til butikken. Der findes mange forskellige strømfors. både i watt størrelse og forskellig lydniveau, men den skal mindst matche den du har
Avatar billede foxterrier Nybegynder
18. august 2004 - 22:23 #10
Var i Vejle i dag og købe en ny 350 W Strømforsyning til kr. 249
og tænk sig venner det lykkedes at finde ud af at placere alle de ledninger
de rigtige steder - ja jeg er stolt, det var min nærighed forbød mig at give måske kr 500 kr til værkstedet for det.
Jeg vil helst give samsung mine point - men hvordan er det lige man gør

Hilsen konen på 55
Anne
Avatar billede samsung Nybegynder
18. august 2004 - 22:31 #11
DU ACCEPTERER BARE DETTE SVAR
:-)
Avatar billede samsung Nybegynder
18. august 2004 - 22:33 #12
MEN DHIL KOM JO OGSÅ MED SVARET, HVIS HAN SAMLER MÅ HAN GERNE FÅ DEM, JEG BRUGER IKKERIGTIGT POINT TIL NOGET