Avatar billede melvis Nybegynder
09. oktober 1999 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konvertere

Kan det ikk på en eller anden måde sig af gøre at gemme en PS 5.5 fil som .DXF (autocad fil) eller findes der et program der kan konvertere?

Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. oktober 1999 - 17:21 #1
du kan ikke umiddelbart konvertere bitmap grafik (PS) til vektorgrafik (ACAD)
Avatar billede stoons Nybegynder
10. oktober 1999 - 00:50 #2
Men du kan TRACE (F.eks corelTRACE, eller FlashTRACE) !

Når man TRACER et Bitmap, så KONVERTERER man til VEKTOR-GRAFIK!

Det kan være det bliver en smule skuffende, men prøv det!

= )
Avatar billede melvis Nybegynder
10. oktober 1999 - 11:27 #3
øhhhh... det fattede jeg minus af, kan du på en måde udspecifisere dir svar lidt mere, eller hvilket program skal jeg bruge?
Avatar billede stoons Nybegynder
10. oktober 1999 - 22:01 #4
Gem dit bilede som f.eks BMP.

Start CorelTRACE. (1)

Åbn dit bmp-billede!

Vælg en eller anden form for TRACE!

Gem så dit TRACEDE BMP som DXF (2)

Et voila!

(1) CorelTRACE følger med Coreldraw 9.0, og også en del tidligere versioner!

(2) Det tror jeg nok man kan med CorelTRACE, men ellers må du gemme som et eller andet format, og så konvertere dette her med et tredie prog!
Avatar billede batman Nybegynder
10. oktober 1999 - 22:26 #5
Har du Illustrator og Streamline, kan du gemme din fil som .tif og konveretere den til en Illustrator fil. Herefter kan du eksportere den i div. formater.
Din grafik afgør hvor god konverteringen bliver. Jo mere kompliceret din grafik er, jo sværere er det at få et godt resultat.
Avatar billede melvis Nybegynder
10. oktober 1999 - 22:51 #6
Nu er det sådan at jeg ikke har nogle af følgede appz, og det er kun en tekst altså ikke noget vildt grafik. Så kender i andre programmer hvor man bare kan skrive en tekst i CAD format?? Det er et firmanavn jeg bare skal have skåren i en Industri Laser/Plasma SKærer og den læser kun .DXT filer!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:52 #7
melvis>> kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?
Avatar billede flmmng Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:27 #8
Programmet Canvas kan både "Trace" dit billede - eller du kan skrive text - eller lave vector grafik osv osv. FAkta er at du kan også gemme dine ting som bla. .DXF. Du kan download en fuldt fungerende demo version fra firmaet Deneba på: http://www.deneba.com/
Avatar billede flashit Nybegynder
16. november 1999 - 16:25 #9
Hvis du skriver hvad du vil have skrevet, og med hvilken skrifttype, skal jeg se om jeg ikke kan gøre det for dig.