Avatar billede the_girl Nybegynder
16. august 2004 - 20:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køb af billig, god bærbar

Hi´!

Er det muligt at finde en bærbar til en max pris på kr 10.000, der opfylder de fleste af nedenstående krav?

Pentium processor
Centrino teknologi
dvd/cdrw
trådløst netværk
mulighed for portreplikator/dockingstation
Multibay/ultrabay
XP pro

Drømmer jeg eller er det muligt????
Avatar billede sim00n Praktikant
16. august 2004 - 21:03 #1
Jeg nøjes med at svare på dit spørgsmål..

Ja det er muligt...
Avatar billede crashdummy Nybegynder
16. august 2004 - 21:04 #2
sim00n> du skal da også skrive hvilket mærke + model + hvor han kan købe den
Avatar billede kox Nybegynder
16. august 2004 - 21:07 #3
crash *G* mon ikke spørger er en hun??
men mon ikke det skulle være muligt f.eks. her:
http://www.shg.dk f.eks. eller www.laptop4u.dk eller www.dell.dk
Avatar billede kox Nybegynder
16. august 2004 - 21:43 #4
Avatar billede espersen Novice
16. august 2004 - 21:48 #5
Avatar billede espersen Novice
16. august 2004 - 21:50 #6
the girl : hvad skal du bruge den til ??

grafiske programmer, spil, dvd-afspilning, office/mail ? m.v.
Avatar billede the_girl Nybegynder
17. august 2004 - 15:17 #7
crashdummy: takker for din årvågenhed :-)
kox: jeg var nok ikke specifik nok i mit spørgsmål, men jeg havde nu håbet på at få et konkret ekspempel på en bærbar - jeg kan også godt selv finde frem til hjemmesider, hvor der sælges computere ;-)
espersen: jeg har allerede læst den artikel, men da jeg jo allerede ved hvad den skal kunne, så hjælper den mig ikke så meget. Computeren skal bruges til lidt af hvert, men den skal gerne kunne opfylde de krav, jeg har skrevet i mit oprindelige indlæg.
Avatar billede espersen Novice
17. august 2004 - 16:10 #8
bær over med mig ; jeg ville bruge ca. 1000 kr, mere og nappe en Asus ; mener seriøst at de extra kr. er givet godt ud!

Jeg ville gå efter en Asus M6N eller M6Ne...
M6N (M6800N) er med den "gamle" Intel Pentium M og VGA = Radeon9600
M6Ne (M6800Ne) er med den nye Intel Pentium M og VGA = Radeon9700

Den er med 15" eller 15,4" skærm vejer blot 2,7 kg og har et ret fedt design (ud over at det er rigtig fin kvalitet)

Den har noget af det nyeste grafikkort til bærbare : et Radeon 9600 pro (M6N eller Radeon9700 (M6Ne) + det er en Centrino maskine. Dens VGA-ram er dedikerede ram - dvs. den skal ikke dele ram med resten af konfigurationen (modsat shared ram som i mange andre)

Dette gør den bl.a. god til at afspille DVD-film og også på længere sigt fortsat spil og større programmer!

M6800N og M6800Ne har 256 eller 512 MB ram som desuden er 333 mhz (max 2 GB ram ialt)- mod de mere normale 266 mhz på FSB'en

M6N : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65017 (den lille med 40 mb HDD og 256 mb ram)
M6N : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65019 (med 60 GB HDD og 512 MB ram)
M6N : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65018 (1,6 ghz - ret ok)

VEGA Z7 : http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=VegaPROZ7 (denne skal du også tjekke lidt. Det er ca. samme maskine som Asus M6N og kan fåes lidt billigere flere steder.)

M6Ne : http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne  (den helt nye med bl.a. opgraderet VGA)

Jeg er selv ret vild med Asus M6N som også netop er ved at blive opgraderet på VGA-siden ATI9700 - Den Asus findes i 1,4 + 1,5 + 1,6 + 1,7 Ghz ; se her specifikationerne fra Asus :
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=M6000N%20Series&langs=01

256 mb ram koster ca. 435 kr. (et rimelig vigtigt parameter at kende priser på INDEN køb! - fx. Dell er ofte meget dyr at købe extra ram til!)
Avatar billede espersen Novice
22. september 2004 - 21:33 #9
hvordan går det ? er problemet løst eller kan vi hjælpe med mere ?
Avatar billede espersen Novice
27. december 2004 - 23:21 #10
kaster et svar hvis det kunne bruges : hvordan går det - mere du vil have uddybet ?