Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
16. august 2004 - 17:48 Der er 7 kommentarer

Win 98 hjælp

Jeg skal forbinde to computere med hinanden via et netkabel i Win98(skal bruges til at spille netspil).
Jeg har givet dem følgende ipadresser: Com1: 192.168.100.101. Com2: 192.168.100.102 og til sidst har de fået 255.255.255.0. Er dette rigtig? For jeg kan ikke pinge imellem dem. Jeg får timeout! Hvad kan fejlen være?
På forhånd tak!
Avatar billede zenorph Nybegynder
16. august 2004 - 17:54 #1
Prøv med IP:

PC nr. 1 --> 192.168.2.2
Pc nr. 2 --> 192.168.2.3
og self. 255.255.255.0

Gør det en forskel?
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. august 2004 - 17:58 #2
De er forbundet direkte uden switch: bruger du så et krydset kabel?
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
16. august 2004 - 20:40 #3
@ zenorph: Jeg kan desværre ikke prøve før i morgen(tirsdag). Men jeg prøver med dem du har forslået!

@squashguy: Jeg bruger et krudset kabel imellem dem. Det er det enste! :0)
Jeg vender tilbage tirsdag eftermiddag!

Forløbig tak! :0)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
17. august 2004 - 17:26 #4
Så er jeg tilbage igen.
Jeg prøvede med de nye ip-adresser. Jeg kan sagtens dele en mappe på en maskine og så kan jeg se den på den anden maskine, men jeg kan ikke pinge imellem disse! Hvad går der galt?
Hvilke protokoller skal der være installeret? Jeg har seks stykker...
Please hjælp!
Mvh

PS jeg har endnu ikke prøvet med spil endnu
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. august 2004 - 21:47 #5
Du burde faktisk ikke have mere end TCP/IP protokollen installeret på begge maskiner... Hvis det dog ikke virker, kan du installere:
NWLink IPX/SPX/NetBIOS ...

Men et eller andet sted undre det mig lidt, når du siger du sagtens kan se en delt mappe på den anden computer, det fortæller jo i hvert fald at der er hul igennem...
Men at du ikke kan pinge maskinen giver jo ingen mening ???

Men men men... Hvis du har mulighed for at logge over på den anden computer, så bør resten også virke... :-)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
19. august 2004 - 21:10 #6
Hej zenorph!
Vi kan sagtens spille over LAN, så ja det virker faktisk! Men jeg kan stadig ikke pinge..men skidt med det, så længe vi kan spille! :0)
Avatar billede zenorph Nybegynder
20. august 2004 - 18:21 #7
Forstår det bare ikke ?????? *gg*
Men hva', bare det fungere..