Avatar billede slet-mig Nybegynder
27. februar 2001 - 11:09 Der er 107 kommentarer og
1 løsning

Opstarts problemer af den sjove slags...

Efter at have læst spm: 2058, har jeg følgende kommentarer/spørgsmål, til eksperten\'s medlemmer

http://www.eksperten.dk/spm/2058

Jeg har et lignene problem, med min puter.. som jeg fortiden omtaler som død...

Min computer, vil efter at have tændt den ikke simpelthen ikke give strøm/signal til min skærm/grafik-kort. Jeg kan høre at min hard-diske for strøm (direkte fra strøm-forsyningen), min blæser til min (AMD K6-2) for strøm via bundkortet, jeg har tidligere haft min pc (skrammel) til reperation hos Bilka, men de kunne ikke finde fejlen, på det tidspunkt var det nok bare at lade computeren stå tændt i 15min. for derefter bare at trykke RESET og vupti computeren startede problemfrit op... Men nu, er garrantien udløbet, og har ingen computer der vil starte op....

Håber der er nogle på eksperten.dk som har et svar...
Avatar billede slet-mig Nybegynder
27. februar 2001 - 11:10 #1
Kort sagt, min computer vil simpelthen ikke initialisere nogetsomhelst.....
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 11:11 #2
Har du prøvet med en anden strømforsyning?
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 11:16 #3
Kan du høre om den evt. starter dit OS op?

Har du set efter om dit grafikkort sidder ordentligt?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:20 #4
Du har et problem... Skil det hele ad og sammel det igen.

Det virker for det meste. Ellers skal du tage den med ud i baghaven og placere fyrfadslys i en cirkel omkring den og sige dette: \"Kulla Kalla Computa Vika Ikka\" mens du danser indianerdans!
:-)

Konklusionen er at det er tilfældigheder som afgør det nu. Makse har skrevet \'skift strømforsyning\', men det er ikke lige sagen at begynde at skifte alle delene en efter en. Men måske hjælper det!

Tilfældighederne råder her! Jeg ville skille den ad og samle den igen, men det lyder som en fejl du måske skulle rense lidt ud i forbindelserne for at løse.

morten Hansen
Saubermacher :-)
Avatar billede spikey Nybegynder
27. februar 2001 - 11:21 #5
laver din computer nogen fejlkode??
altså laver din pc speaker nogle bip når den starter op?
ellers kunne det godt virke som om at der er noget virus der har fucket Biosen op!
Avatar billede jjdis Nybegynder
27. februar 2001 - 11:23 #6
Slet-mig!!! 300 point!! Dette lugter
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 11:25 #7
saubermacher > jeg mente nu ikke han skulle skifte den. Men hvis han havde prøvet en anden, kunne man udelukke den side af problemet.
Avatar billede jjdis Nybegynder
27. februar 2001 - 11:25 #8
Det er da grimt at gøre det så synligt!!! DU SKRIVER JO LIGEFREM AT DU HAR FLERE BRUGERE!!!
Avatar billede spikey Nybegynder
27. februar 2001 - 11:26 #9
jjdis> hvorfor lugter det ..ville du ikke også give 300 hvis din coputer ikke virkede
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 11:27 #10
Ja hvodan kan du skrive du har læst et andet spørgsmål, når du lige er oprette?

Jo selvfølgelig kan det godt lade sig gøre, men er det ikke underligt at satse alle sine point når man lige er oprette?
Avatar billede jjdis Nybegynder
27. februar 2001 - 11:27 #11
Jo men se hans point - han er lige oprettet og har sldrig deltaget i noget før! Altså må han have snydt.
Avatar billede jjdis Nybegynder
27. februar 2001 - 11:29 #12
Shit!! Det havde jeg ikke set! Hvor er det dog dumt at lave en bruger som hedder slet-mig!!!

Jeg havde sq ikke set det!
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 11:29 #13
Slet-mig???

Underligt navn til en som givetvis fusker!
Avatar billede spikey Nybegynder
27. februar 2001 - 11:30 #14
ja det er sikkert en der er blevet slettet før?!
Hvem ved .. men det kan godt tyde lidt på det med det navn
Avatar billede jjdis Nybegynder
27. februar 2001 - 11:31 #15
Hvad hedder dine andre brugere??
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 11:32 #16
Spikey->

HVis han har været slettet før, betyder det vel at han ikke har pli nok til at bruge dette forum.
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 11:36 #17

FUSKER !!!

Lad dog VÆRE med at hjælpe idioten!

/Rob
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:36 #18
Endnu en snyder... De bliver aldrig klogere! Skal han logges af med det samme eller hvad?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:39 #19
Undskyld jeg svarede! jeg havde ikke set pointene - det er et typisk 60 point spørgsmål så jeg havde slet ikke set der stod 300. Men brugernavnet burde have tippet mig!
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 11:39 #20

Saubermacher >> Du er bare for flink :o)

/Rob
Avatar billede spikey Nybegynder
27. februar 2001 - 11:40 #21
det skal jeg så ikke kunne dømme jeg ved ikke hvor meget der skal til at blive smidt af eksperten
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:41 #22
gu\' er jeg så! Skal vi hjælpe ham færdig eller skal noget oprette et ADMIN>>SNYYD!! spørgsmål(igen...)?
Avatar billede jjdis Nybegynder
27. februar 2001 - 11:42 #23
Jeg synes han skal logges af med det samme!!
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 11:46 #24
Ja, gu\' skal han slettes.

/Rob
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:47 #25
>>spikey - Jeg har set folk blive logget af for mindre - dette er imod reglerne.

Det er dog ikke ligeså slemt som når en ligefrem overfører point, men slemt nok!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:48 #26
vil du eller skal jeg...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:51 #27
Glem det - jeg har oprettet det!
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 11:53 #28
saubermacher >> Nummer ??

/Rob
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 11:54 #29
Udemærket Saubermacher!!!

Nu venter vi bare på at slet-mig oprette sig under et andet brugernavn!
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 11:55 #30
Fandt det: http://www.eksperten.dk/spm/53000

Måske har han allerede oprettet sig flere gange (se ovennævnte)

/Rob
Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 11:56 #31
Erhm... hvor overtræder slet-mig reglerne? Rigtigt, det er ikke helt den rette eksperten-ånd, men der er faktisk en pæn del brugere, der udelukkende oprettede sig for et enkelt spm\'s skyld.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 11:58 #32
Helt rigtigt parazit!

Men der er jo både de skrevne og de uskrevne regler. Dette hører vist til de uskrevne.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. februar 2001 - 12:02 #33
Jeg må give parazite ret, hvis det er en \"Newbie\" der har et problem og ikke har brugt eksperten.dk før vil mange da sikkert ofre alt for at få løst deres problem !

[Ok, men det brugernavn lugter dog lidt...]
/Anders
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:02 #34
-> punkt 2 omtaler det: De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.

-> punkt 1 omtaler Een bruger reglen som han MÅ have overtrådt: Det er kun tilladt at oprette én bruger pr. person, således at man ikke anvender forskellige idenditeter, og dermed også har mulighed for at tildele sig selv point.

Saubermacher (copy/paste) :-)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:03 #35
Ham her er ikke newbie - det håber jeg at du kan se!!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:04 #36
Jeg hjælper ATLID newbies, men jeg har fortrudt ham her.

Mit første spørgsmål var ikke til 300 point og jeg kaldte mig IKKE Slet-mig
Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 12:08 #37
saubermacher : Punkt 2: Har da vist før set spørgsmål i denne stil til pænt mange point. Problemet er, at Punkt 2 er lidt udefinérbar. Skal brugeren bruge sin computer NU til at lave en aflevering på, og kan han ikke få den til at virke, så vil han naturligvis give flere point, som en extra gulerød.

Punkt 1: INTET af det han har skrevet viser at han vender tilbage med en anden bruger. I antager alle, at han om en uge står her igen med en ny bruger, men hvor mange engangs-brugere findes der ikke derude?

hans_nielsen : Kan ikke helt se hvor det hører under de uskrevne?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:12 #38
Jeg har diskuteret ligenetop dette tilfælde med erik jacobsen og han ville give mig ret! Dette er en af de ting som skal slåes ned på!!
Avatar billede spikey Nybegynder
27. februar 2001 - 12:12 #39
prøv så at se den her næsten det samme bare slet-mig som navn.

Men ok hvis navnet gør det hele
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:16 #40
Bare fordi der er mange af dem skal vi ikke acceptere det!

Vi må alle overholde nogle gyldne regler for at eksperten.dk kan fungere og det gør han ikke. Det er vist det hans_nielsen hentyder til med \'de uskrevne regler\'.

Saubermacher
Avatar billede spikey Nybegynder
27. februar 2001 - 12:16 #41
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 12:17 #42
Parazite->

Hvad mener du med at du ikke kan se det under de uskrevne regler? De er jo ikke skrvet ned, så kan du jo ikke se det vel?

Nå ligemeget. Der er jo visse uskrvene regler. Som saubermacher skal man behandle sine point med omtanke. (Det gør man ikke ved at bruge alle sine point efter 10 min)

Ligeledes er der også andre uskrevne regler. Man sviner f.eks ikke hinanden til, eller på anden måde generer hinanden.

Slet-mig har rigtignok ikke behandlet nogen dårligt, men har har behandlet forummet useriøst ved at udlodde alle sine point.

Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 12:18 #43
saubermacher : Og det vil sige, at vi skal gøre eksperten til et sted, udelukkende for brugere, der har tænkt sig at vende tilbage igen og igen, ligesom os? Vil du også kræve at min mormor på 75 kommer ind og svarer på spørgsmål efter hun har stillet et enkelt?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:19 #44
->spikey hvad mener du med det link?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:20 #45
Hvorfor kan din mormor ikke stille sit eneste ene spørgsmål igennem dig?
Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 12:21 #46
hans_nielsen : Eller også har han gjort det fordi han har et problem med sin computer, som han ønsker løst hurtigt.

saubermacher : Og du vil altså slette ALLE, der efter 10 min. opretter et spm. til 300 point? Hvis personen holder tonen, og uddeler point retfærdigt, så ser jeg intet problem i det. Understreger igen, at jeg ikke STØTTER denne brug af eksperten, men jeg synes det er at gå til yderligheder at kræve ham slettet.
Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 12:21 #47
saubermacher : He, nu var min mormor jo sådan set også bare et eksempel. Det er jo langt fra alle i Danmark, der kender en eksperten-bruger. :o)
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 12:35 #48
Parazite >> At spørgeren anvender alle sine point første dag, skal selvfølgelig ikke medføre automatisk sletning, men du må da indrømme at det ser underligt ud?

Men det der slår hovedet på sømmet er brugernavnet \"slet_mig\" - det er så tæt det kan være på, \"det_her_er_en_user_jeg_har_oprettet_kun_for_at_stille_dette_spørgsmål\" - bare lidt kortere :o)

/Rob
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 12:48 #49
parazite->

Selvfølgelig kan de godt være fordi han vil have løst problemet hurtigt, men prøv at sætte det i perspektiv.

Ifølge reglerne må man kun oprette en bruger, så lad os ige det er den første.

Slet-mig\'s computer er lige gået ned. Han sidder så på sin skole/arbejdsplads eller lign. og surfer lidr rundt på nettet.

Her finder han eksperten.dk og han finder ud af at man kan stille spørgsmål om alle mulige ting.

Efter han har oprettet sig finder han ufatteligt hurtigt, og tilfældigvis, et gammelt spørgsmål ( 2058 ).

Slet-mig bruger så alle sine point på hans meget seriøse problem, som han ikke engang gider at debattere om senere. Alt dette sker på kun 40 min.

For mig lyder det utænkeligt at det kan lade sig gøre. Slet-mig har, efter min mening, været oprette flere gange.

Og jeg må give Hobbez ret:

Det_her_er_en_user_jeg_har_oprettet_kun_for_at_stille_dette_spørgsmål\" var også det første jeg tænkte.
Avatar billede spikey Nybegynder
27. februar 2001 - 12:53 #50
saubermacher :det er da lidt af det samme som det her har brugt 300 point fordi han er desperart...men jeg går med til at den her er fusk han forsvare sig ikke engang
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 12:56 #51
Spikey->

Det er da for min skyld i orden at bruge 300 hvis man er er desperat.

Men at bruge dem 40 min. man lige er oprettet?

For mig lyder det som en person med flere profiler.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:58 #52
Naturligvis er det i orden...! Jeg har også brugt mange point når jeg var desperat (højst 100 tror jeg), men jeg har aldrig oprettet en helt ny bruger til et nyt spørgsmål - og denne bruger lugter!

Helt ærligt alle sammen: Er der nogen som er i tvivl om DENNE bruger har god eller ond hensigt? Altså Har han oprettet en bruger KUN til dette spørgsmål og har han haft (eller har han) en anden bruger??

Er der nogen tvivl? Hjælp ham ikke og log ham af!!
Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 13:02 #53
.oO(Glæder mig MEGET til en kommentar fra admin)
Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 13:04 #54
saubermacher : Gu er der da tvivl! Hvem siger, at brugeren ikke er kommet ind fra gaden? Eller har været her et stykke tid og bare gloet spørgsmål? Nogen gange må man zq da lade tvivlen komme folk til gode. Politimænd er vi, men dette minder zq mest om en heksejagt.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 13:11 #55
->parazite

I teorien har du jo ret. Men prøv at læse mit eksempel. Ville du lade slet-mig komme tvivlen til gode?

Avatar billede parazite Nybegynder
27. februar 2001 - 13:17 #56
OK - et kontraeksempel så:

slet-mig har surfet lidt rundt på Nettet, og er faldet over eksperten. Han bruger ca. 1 time herinde, glor lidt på gamle spørgsmål, og fatter langsomt formålet med siden. En dag løber han så ind i problemer, husker sitet og skynder sig ind. Han regner ikke med at bruge sitet igen, og opretter brugeren slet-mig. Min teori er vel ligeså brugbar som din?

Derudover ER det jo ikke alle, der er online ligeså meget som os andre. Giv ham da mindst en dag til at melde tilbage!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. februar 2001 - 13:22 #57
Nu kan man jo altså godt læse spørgsmål uden at være medlem eller logget ind! Derfor kan det jo være at han på google søgte efter problemer af den grad og derfor faldt over et så gammelt spm som det han referer til.

Jeg kender da en som så vidt jeg husker brugte alle sine 300 point til at starte med da han ikke kunnefå sin computer til at funke. Det var rimelig vigtigt så derfor... jeg tror heller ikke athan har været på eksperten mere siden da.

Nu virker det jo selvfølge ret underligt at kalde sig slet-mig men i teorien kan brugeren have haft den hensigt blot at bruge eksperten denne ene gang. Det kan også være at han ikke har kunnet logge en med sin \"normale\" bruger som jeg også før har prøvet. Han har måskeså været desperat og tænkt at noget måtte han gøre.... jeg tror godt at jeg kunne finde på det samme hvis jeg virkelig ikke have nogen anden udvej. Jeg ville så selvfølgelig aflevere de 300 point til admin bagefter, men stadigvæk så kan det i teorien godt være at det ikke er fusk. Så er det jo spørgsmålet være om man er skyldig eller uskyldig til andet er bevist.

Jeg tror at det er en snyder men er kun 99 %sikker.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 13:23 #58
På baggrund af ovenstående diskussion synes jeg at vi skal lade admin dømme.

Jeg går hjem nu og glæder mig til at se hvad der er sket i morgen.
Avatar billede groggy Nybegynder
27. februar 2001 - 15:08 #59
Jeg har kun en kort kommentar!

Jeg synes, det er synd, at der er startet sådan en heksejagt her på dette site. Som det bliver nævnt i nogle FÅ af indlæggene, bør man lade tvivlen komme ham lidt til gode. Han er trods alt en newbie, og kender ikke de forskellige normer der findes her.

Hvis jeg stod med så kraftigt et problem som han gør, kunne jeg da snildt finde på at satse størstedelen af mine point. Måske alle 300, hvis det var alt jeg havde!

Jeg er ikke sikker på at I hører mere fra slet-mig. Hvis jeg var ny her, og fik sådan en velkomst var jeg da smuttet med det samme!

Jeg synes sq det er synd, for Eksperten.dk er et genialt koncept, som er lavet for at HJÆLPE andre. Ikke for at blive \"slagtet\" når man desperat stiller et spørgsmål!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. februar 2001 - 17:13 #60
Gad vide om det er Groggy der er slet-mig :-)
Avatar billede groggy Nybegynder
27. februar 2001 - 17:22 #61
jdaugaard >> Jeg synes virkelig det er for tyndt når der falder sådanne anklager!!! På hvilket grundlag kan du basere den anklage! På at jeg siger min mening? Det håber jeg så sandelig ikke. For det kan fanme *undskyld mit sprog* ikke være rigtig at få sådan en anklage smidt i hovedet, når man siger sin ærlige mening om dette emne!!! Det gider jeg sq ikke finde mig i!
Avatar billede groggy Nybegynder
27. februar 2001 - 17:23 #62
Jeg håber at dit \":-)\" illusterer, at det var ironisk ment!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. februar 2001 - 17:24 #63
Så så... rolig nu!

Du har da ved at gå sådan amok lige forstæket min mistanke!! Det VAR faktisk bare for sjov, men nu.....
Avatar billede groggy Nybegynder
27. februar 2001 - 17:27 #64
Hvordan ville du da reagere, hvis du fik sådan noget smidt i hovedet?? Jeg har også for en sikkerheds skyld lige skrevet indlægget nedenunder det andet!! Jeg tænkte at, jeg måske farede for hurtigt ud.

Jeg synes bare generelt, at det er ved at tage overhånd! Men du må ikke misforstå mig! Jeg billiger ikke snyd. Men jeg vil heller ikke se mulige uskyldige blive slettet på et tyndt grundlag!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. februar 2001 - 17:29 #65
I orden... jeg tror på dig :-)

Men man bliver fandme så hurtigt mistroisk herinde. Der er så mange der snyder og bedrager for nogle sølle point, jeg fatter det simpelthen ikke.

Vi er jo i bund grund enige...
Avatar billede groggy Nybegynder
27. februar 2001 - 17:40 #66
Det går nok. Du må også undskylde, at jeg var lidt hurtig til at smide den \"skideballe\"!! Jeg er bare lidt stresset for tiden, så der skal ikke så skide meget til. :)

Jeg synes bare dette spørgsmål er ret tyndt, at basere en snyd-anklage på. Der er så meget som snakker for det modsatte. Se for eksempel Parazite\'s indlæg klokken 13.17.43. Et ganske udemærket kontra eksempel.

I stedet for at folk så hurtig skal råbe snyd, burde man hellere gøre brugeren opmærksom på problemet. Han er trods alt en newbie. Derefter kan man så holde lidt øje med, om han laver ballade i fremtiden.

Jeg kan skam godt se, at det er lidt voldsomt, at give 300 point for at få et svar på det, trods alt ret alvorlige, problem han har med sin computer. Men hvis det var mig der havde kæmpet mig gråhåret med min computer, skal jeg da ikke udelukke, at jeg ville have gjort det samme.

I bund og grund er vi enige, ja. Snyd er ved, at blive et alt for stort problem på eksperten, hvis det ikke allerede er det.
Avatar billede groggy Nybegynder
27. februar 2001 - 17:43 #67
slet-mig >> Selvom dit spørgsmål vist er ved at være dødt, vil jeg da gerne lige hjælpe hvis jeg kan. Som det er sagt tidligere, så prøv at skille computeren helt ad. Start så fra en ende af med at smide det forskellige hardware i, en ting ad gangen. Jeg har selv stået med samme problem, hvor skærmen ikke ville tænde. Og det hjalp da jeg prøvede dette.
Avatar billede parazite Nybegynder
28. februar 2001 - 00:18 #68
groggy : Tak for støtten - var lige ved at føle mig oversvømmet af modstandere... ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 02:50 #69
Okay ..

Oprettelsesdato 2001-02-27 10:33:01
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (1 dage * 5 point) 5
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 300
Banner Point 0
I alt 5

jeg kan godtnok se at han har haft den store snydearm ude og tjent flere tusinde point på snyd .. ;o)

Jeg er HELT enig med parazite/groggy.
Der er da ingen snyd i det her!!

Hvad fanden er det for en måde at behandle nye brugere på !?

Hvis en ny bruger har lyst til at fyre 300 point af på noget som vi måske normalt ville give 60 er det vel fordi han er desperat og vil have hjælp ikke nu men helst i går!!! (you get the point!)

Jeg har da selv før brugt 1000 point for at få svar på noget som måske kun var 100-300 værd, men jeg havde brug for at få svar NU og ikke om en time eller to når folk ikke havde noget andet at lave.

Det er en kendsgerning at mange point = hurtigt svar. Som i selv siger og jeg selv kan se er han jo helt ny bruger og derfor har han jo ingen forstand på hvad vi synes er lidt og meget og derfor satser han alle sine point for at være sikker på at der er nogle der svarer NU!

Jeg har set en del snyde-anklager der alligevel ikke var snyd, men nu synes jeg sku det er ved at være for meget.

Det er mig lidt uklart hvorfor admin ikke har sagt noget vedr. dette emne. Det er da lige til at skræmme nye bruger væk, som måske går over til en konkurrent/alternativ - og det ved jeg bedst af alle at det er det SIDSTE admin er intereseret i!!

Sometider sidder jeg sku og tænker på at finde andre steder istedet for eksperten, hvor tonen var i et lidt mere normalt niveau og folk ikke var så paranoide. Og det ved jeg der er en del andre der også gør! Eller synes at eksperten sku snart ikke er værd at være på mere ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 02:51 #70
- just my 2¢ ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 02:53 #71
Lige 2¢ mere ..

Jeg kan forøvrigt ikke se hvor gundlaget for denne anklage ligger .. slet-mig har, af hvad jeg kan læse mig frem til/se, ikke prøvet at svare på sit eget spørgsmål for derefter at acceptere svaret .. så hvor pokker finde i grundlag for en anklage !?

Den er sku bare for langt ude ..
Avatar billede parazite Nybegynder
28. februar 2001 - 02:55 #72
tdaugaard : Woohoo! :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 02:57 #73
OG!

Det i nævner med at bruge sine point med omtanke og til det parazite siger, så står manden med et seriøst problem. Hans computer funker ikke ... og han kan ikke selv fixe den. Måske skal han bruge den nu, måske vil han bare have at den virker når han engang skal bruge den. Who knows and who cares ?

Bottom line er at han vil have hjælp NU og derfor giver alle sine point væk. Det skal hav sku have lov til.

Jeg har tit set STORE pointsummer givet ud for NOTHING whatsoever, det har bl.a. drejet sig om \"lassegj\" (mener jeg hans navn er, det er i hvert fald i den retning) og der har der, af hvad jeg har set, ikke været nogle sure miner men istedet en kamp om at tjene de point.
Avatar billede kee.... Nybegynder
28. februar 2001 - 06:49 #74
Det var dog grufuldt....

Da jeg oprettede mig herinde første gang, brugte jeg alle mine p til det første spørgsmål. Hvor F***** skulle jeg vide fra hvilken standard der er herinde?? Det var oven i købet ikke engang til et problem jeg havde, men bare en sitevurdering.

Jeg blev da ganske som denne stakkel også gjort opmærksom på det på en heftig effektiv måde, hvilket EN af jer i dette spørgsmål ved alt om ik!!!!

Det kunne jo tænkes at manden/kvinden havde surfet lidt rundt herinde og kigget lidt spørgsmål igennem, inden han/hun besluttede sig for at oprette sig. I tilfælde af at der er nogle der ikke har bemærket det kan man faktisk godt læse spørgsmål på eksperten uden at være bruger...

Giv dog de nye en chance... Mener i virkelig vi er så kloge herinde at vi kan tåle at undvære nye kloge hoveder??

Det er synd og skam, efter min mening, at der i den grad bliver skræmt nye brugere væk. Der er ingen hold i denne beskyldning.

Hvor KUNNE det være sjovt hvis disse 300 p ALLE blev givet til en \"ældre\" bruger.. Så kunne det være i kunne smage hvordan det er at blive svinet og beskyldt for snyd.

This is just a shame.... Think about it
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. februar 2001 - 08:12 #75
!--Hallo--!
Er det her en diskution imellem voksne mennesker ?
Enhver der har et sådan problem ville da gøre alt for at få det løst, jeg ville da også sikkert selv give alle mine points for at få det løst !

/Anders
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 08:16 #76
vladimirr:> nemlig ... Eksperten er sku snart ved at udvikle sig til en ren børnehave!!!
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. februar 2001 - 08:56 #77
Hvorfor mon slet-mig ikke har svaret på anklagerne???

Hvis han var uskyldig kunne han vel forsvare sig!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 09:02 #78
hans_nielsen:> har du måske overvejet muligheden for at der er folk som rent faktisk ikke sidder på deres flade og deltager her 24/7 !? nå ikke ? ...

der er da mange der kun er her en gang om dagen...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 09:17 #79
Det undrer mig at der bliver taget så hårdt i hans forsvar i dette spørgsmål!...

Jeg har tænkt over det og selvom han meget tydeligt er skyldig i mine tidligere anklager ville jeg være villig til at lade ham slippe med en advarsel i stedet for at logge ham helt af. Han er IKKE bare en ny bruger som er kommet ind fra gaden: \"slet-mig\"... taler navnet ikke for sig selv. Det ville være det samme som hvis jeg oprettede en bruger med navnet KUN_TIL_ET_SPØRGSMÅL og spurgte om noget med alle points\'ne.

De som kender mig herinde ved at jeg startede min karriere her med at blive logget af for snyd! Og jeg ved hvor hurtigt folk anklager folk for snyd og jeg er meget ked af den udvikling sagen her fået. Men jeg forsvarede mig og det endte med at admin loggede mig på igen, det samme burde han gøre. forklare hvorfor han gjorde det!

Alle her MÅ DA KUNNE SE at han har oprettet en ny profil for dette spørgsmål - det er da i orden hvis han har brugt alle sine points på det andet...? eller hvad?...

Hans_nielsen har skrevet noget om skrevne og uskrevne regler tidligere. Dette er ikke en skreven regel, men en regel som vi må følge hvis eksperten skal fungere.

His jeg skulle have svaer hurtigt på alle mine  spørgsmål og ikke gacd at besvare andres så oprettede jeg bare en bruger for hvert spørgsmål og gav det 3 point!! Er det sådan det skal være!!??

håber at alle kan se hvad mit argument er og at alle kan se det fornuftige idet!.

Morten Hansen

Saubemacher
Avatar billede kee.... Nybegynder
28. februar 2001 - 09:19 #80
Jeg tror nok ikke jeg ville turde svare....
Avatar billede kee.... Nybegynder
28. februar 2001 - 09:24 #81
Saubermacher
Selvfølgelig ikke.

Men jeg vil nu kalde det ærlighed at oprette sig som bruger med navnet \"KUN_TIL_ET_SPØRGSMÅL\"

Hvis personen ikke ved en dyt om noget som helst med computer men har et problem, så skal han/hun da have lov til det.

Dermed ikke sagt jeg går ind for oprettelse af flere brugere.

Lige Slet-Mig er ikke personen jeg tager i forsvar. Men det er mere generelt. Jeg blev selv beskyldt for snyd og det var møg ubehageligt. Desværre ser jeg det tit, og det er nok mere det jeg tager i forsvar. :0)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 09:28 #82
saubemacher:> okay at basere en anklage for snyd pga. hans brugernavn er LIDT for børnehave agtigt.
\"slet-mig\" tjaae ... altså helt ærligt...

\"Alle her MÅ DA KUNNE SE at han har oprettet en ny profil for dette spørgsmål - det er da i orden hvis han har brugt alle sine points på det andet...? eller hvad?...\"

Her vil jer henvise til Ekspertens primære formål. At hjælpe brugere der har brug for hjælp. Er det ikke det man gør ligemeget om det er 3 eller 300 point det drejer sig om !? Jow!!!

Skrevne og uskrevne regler .. altså helt ærligt nu må i sku styre jer! Der er nogle der mener et og jeg mener noget andet. Sådan vil det altid være og det er der sku\'t noget at gøre ved.

Og hvad jeg SLET ikke kan forstå er hvor for dette emne gang på gang på gang på gang bliver taget op og diskuteret til døde når det i virkeligheden drejer som om en bagatel her. Hvis nu der var en der havde sendt en diskret mail til admin og gjort dem opmærksomme på dette spm. så ville det sku gå helt af sig selv .. men NÆÆÆÆ NEJ! Spørgsmåls stilleren skal _ALTID_ have sit spm. ødelagt ligegyldigt om det egentlig er ham det drejer sig om.

Jeg tror også at en del af den \"paranoia sky\" der svæver over Eksperten.dk (lad os dog få smidt den hen over hovedet på netcoders.dk istedet *GG*) at den er der fordi der er mange der har ond i røvet oven at sådan en som f.eks. mig der allerede har point nok måske kunne få de 300 hvis vedkommene kun sidder med f.eks. < 1000 ...

Det var så MIN mening!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 09:35 #83
Du har fulkommen ret. I denne diskussion glemmer jeg fuldkommen hvad ekspertens formål er! Den må jeg give dig, men eksperten har opstillet regler som alle må følge plus et pointsystem som man ikke bare kan melde sig ud af!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 09:37 #84
\"plus et pointsystem som man ikke bare kan melde sig ud af!!\"

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=saubermacher

se venligst det link der hedder \"Afmeld\" ...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 09:38 #85
Du har ret i at vi har ødelagt hans spørgsmål, men det kunne han selv have afværget ved at svare på vores indlæg aller først. Inden jeg opretter et SNYYD spørgsmål i fri debat (nr 53000) konferer jeg faktisk med en anden for at sikre mig at det ikke kun er mig der ser dette som et problem!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 09:39 #86
Så kan jeg jo ikke deltage på eksperten...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 09:43 #87
saubermacher:> du kan da ikke bare oprette et \"snyd\" fordi der er én der synes det er snyd .. og hvorfor kan du ikke deltage på eksperten ?
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 09:43 #88
Jeg skrev: \"Skal vi hjælpe ham færdig eller skal noget oprette et ADMIN>>SNYYD!! spørgsmål(igen...)? \"
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 09:45 #89
og jeg fik svaret - Både jjdis og hobbez holdt med mig i at han skulle slettes
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. februar 2001 - 09:46 #90
t-daugaard->

Du har da helt ret i at det ikke er alle som sidder her 24/7.

Men hvis nu denne her slet-mig virkelig var så desperat som i alle siger, virker det for mig lidt halvhjertet, at allerede efter 1 min logger af.

Spørgsmålet blev oprettet 11:09:56

Hans sidste ( og eneste kommentar ) 11:10:48

Underligt.....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 09:51 #91
saubermacher:> uhh .. så hvis nu der er 3 personer der synes jeg skal slettes jamen så er det jo bare for mig eller hvad ?

hans_nielsen:> (tdaugaard, ikke t-daugaard); det har DU ret i .. der er jo heller ingen garanti for at han var deperat ..
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 10:00 #92
Du opretter jo ikke en ny bruger for hvert spørgsmål!!!
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
28. februar 2001 - 10:00 #93
Nej Tdaugaard!

En bruger skal selvfølgelig ikke slettes fordi 3 andre syntes det. Men brugerne har naturligvis ret til at gøre opmærksom på muligvis fusk. Så er det jo op til Admin at tage beslutningen.
Avatar billede jjdis Nybegynder
28. februar 2001 - 10:05 #94
Jeg synes dette er gået for vidt!! Under alle omstændigheder er dette jo en endeløs diskussion og jeg synes vi skal stoppe her!

Ingen tvivl om hvad jeg synes: Han burde slettes! Hvis han havde forsvaret sig lidt skulle vi have givet ham en advarsel og ladet ham fortsætte, men han bør slettes på baggrund af tidligere nævnte argumenter (jeg hader at gentage)

91 indlæg... det er da for meget at bruge al den plads på så lidt.

Der er alt for meget af dette SE EN SNYDER jagt, men det skal jo gøres!! Ellers kører eksperten helt af sporet!.

Der var et spørgsmål hvor der blev foreslået en slags individuel black-list for hver bruger så man kunne definere hvem man ville besvare spørgsmål fra så man kunne huske det. Jeg har da mødt brugere som jeg ikke ville hjælpe, men som ikke burde logges af.

Pointe:= Stop diskussionen og lad være med at besvare spørgsmålet uderligere!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 11:43 #95
Han har ret. Skal vi lade sagen falde eller hvad?
Avatar billede groggy Nybegynder
28. februar 2001 - 14:06 #96
parazite >> :) Jeg fandt også ud af at det vist ikke var alle der var enige med mig.

Jeg synes vi skal lade sagen falde, og som det bliver nævnt i tidligere indlæg, sende en mail til admin hvis sådan noget sker igen. Ellers kan man jo evt. bare lige skrive en besked til spørgsmålstilleren om, at det måske er en god ide at sætte point antallet ned.

(Men jeg ville da gerne høre admins kommentar til denne debat.)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 14:11 #97
saubermacher:> har du noget bevis whatsoever for at slet-mig gør det, da ?

jjdis:> ja lad os da endeligt ende denne diskussion!!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
28. februar 2001 - 14:58 #98
HVAD ER DET FOR EN MÅDE AT ENDE EN DISKUSSION PÅ?? Helt ærligt kære ven, tdaugaard, du er respekteret herinde og jeg anser dig for at være rinmeligt intelligent, men hvis du endnu ikke har regnet ud at han havde oprettet denne bruger kun for dette soørgsmål - så må jeg overgive mig!!

Der manglede 2 ting i denne diskussion! Et indlæg fra \'slet-mig\' . Og et fra Admin hvor de redegør for deres holdninger til slige sager. Så vidste jeg hvad jeg havde at rette mig efter!

Jeg anser denne diskussion for værende lukket!
Avatar billede slet-mig Nybegynder
01. marts 2001 - 16:24 #99
Ja, jeg HAR et andet brugernavn!!!!

Jeg kan godt forstå jeres misforståelse/mistanke om muligt snyd eller fusk, men jeg kan forsikre jer om at jeg ikke ville oprette mere end et brugernavn, medmindre jeg var så desparat, som jeg nu endgang er, og for at bevise dette, VIL jeg nu hæve min pulje til mere end de 300point som jeg gerne fra Admin\'s side vil have slettet fra denne bruger, for derefter at kunne betale med min NORMALE bruger som er \"DR-DATA\" se her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=dr-data&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0

Den reelle årsag til mit sidespring til et andet brugernavn, er simpelthen at der foreligger en fejl på eksperten (Alvorlig!) jeg kan simpelthen ikke logge ind på eksperten!!! jeg for at vide at jeg skal godkende en email, en email som ligger på en konto med problemer... Og jeg har spledes ikke mulighed for at ændre den til en anden feks. min originale email-adresse!!!

En anden ting der også er galt er at jeg ikke kan vide om der er kommet en kommentar eller besvarelse, da jeg modtager diverse irriterende reklamer på min mobiltelefon som der står øverst og derved fraklipper den reelle information... (NOT NICE!)

Jeg vil lige bruge lidt tid på at læse alle indslag igennem, da jeg vil prøve at følge op på diverse spørgsmål... Og derved frasortere \"JUNK!\"
Avatar billede slet-mig Nybegynder
01. marts 2001 - 16:29 #100
og så har jeg lige at udpege en eller flere ting!!!

Da min computer, ligger DØD! fortiden har jeg kun min mobil og min venners internet forb. at kunne benytte til at modtage/afsende email(s) eller ligefrem kommentarer til eksperten!!!

Jeg er kort sagt MEGET utilfreds med jeres response idet at jeg skriver at min computer er UBRUGELIG, så burde det gå op for jer at jeg nok ikke kan svare så tit...... (Kan dog tilgives¿!?)
Avatar billede hobbez Nybegynder
01. marts 2001 - 16:48 #101
Fandme spændt på Parazite & co\'s kommentarer nu :o)

Sorry, kunne ikke dy mig :o)

/Rob
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
01. marts 2001 - 17:01 #102
He he... også mig :-)

Avatar billede kee.... Nybegynder
01. marts 2001 - 22:02 #103
slet-mig

Det skete faktisk også for mig. At jeg ikke kunne logge ind. Jeg havde problemer i en uges tid før jeg endelig kunne logge ind igen. Håber det snart går i orden for dig :0)

Men pas på at du ikke kommer til at logge ind på mere end een bruger fra den samme computer.. Du RISIKERER at den blokker begge brugernavne ude. Det skete for mig da jeg oprettede mig. Men Admin klarede dog probsne ret hurtigt. :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. marts 2001 - 22:19 #104
slet-mig:> ja, det burde DE ANDRE sku have regnet ud!
Som sagt mener jeg slet ikke at der er tale om snyd her.
Hvorfor egentlig navnet \"slet-mig\" ?
Avatar billede groggy Nybegynder
01. marts 2001 - 22:39 #105
Jeg står stadig ved de holdninger, jeg har givet udtryk for. Og jeg mener, lige som tdaugaard, heller ikke, at der er tale om snyd, da slet-mig siger, at han har problemer med sin anden bruger. Og jeg vælger at tro på slet-mig indtil andet er bevist.

Men jeg må dog sige, at jeg synes, slet-mig har handlet forkert ang. dette problem. Du burde have kontaktet admin og gjort opmærksom på problemet. Forudsat at hans email er tilgængelig, selvom man ikke er logget ind, hvilket den burde være (men jeg ved ikke om det er tilfældet).
Avatar billede saubermacher Nybegynder
02. marts 2001 - 09:35 #106
Hvordan kunne du forestille dig andet end at blive anklaget for snyd når du hedder slet-mig og opretter til 300 point???

Enten skulle du have gjort opmærksom på det i dit spørgsmål - eller også skulle du have forsvaret dig i et senere indlæg.

Hvis man skærer ind til benet skulle du have sagt det med dine venners internet osv i dit spørgsmål så folk som hjælper dig ikke bliver sure over du ikke svarer dem...

Du er selv ude om at dette blev som det blev, men jeg er ked af at det blev som det blev. Hvis du undskylder og profilen slet-mig bliver slettet så vil jeg gerne jælpe dig igang med din PC igen - og også kun for 15 point!

Morten Hansen
Saubermacher

P.S - jeg har jo svaret på spørgsmålet - virkede det?
Avatar billede jjdis Nybegynder
02. marts 2001 - 09:41 #107
Det er længe siden dette spørgsmål har været øverst på nyeste indlæg...

Jeg må tilslutte mig saubermacher - du bahandlede sq denne situation helt fjollet.
Avatar billede slet-mig Nybegynder
03. marts 2001 - 22:32 #108
Jeg lukker nu dette spm for at få orden i denne sag...

Hermed har jeg at sige at jeg vil oprette et nyt spm når min \"normale\" bruger kommer til at virke igen...

Jeg siger tak for jeres forløbige indsats, og undskylder, mig meget over hele eksperten.dk\'s community!

Når jeg opretter min nye spm, vil jeg summere op for hvad det er af svar, som jeg har modtaget. Jeg vil dog allerede nu skrive, at jeg ikke endnu har prøvet/haft mulighed for at prøve med en anden strømforsyning eller andet hardware-mix men arbejder hård for at skaffe det nødvendige materiale(r) fx. andet bundkort....

Navnet på det nye spm vil være:
\"Opstartproblemer af den sjove slags, fortsat.\"

/DR-DATA