Avatar billede psn Nybegynder
16. august 2004 - 15:36 Der er 10 kommentarer

Tildele rettigheder til db - kan ikke update, delete og insert

Hej

Jeg har lige anskaffet mig et webhotel(UnoEuro.com), og har fået oploaded mine filer. Nu kan jeg pludselig ikke få lov til at skrive til min Access db, hvilket der ikke har været problemer med lokalt.

Jeg gætter på at problemet har at gøre med rettigheder til db, men jeg synes jeg har givet rettigheder til alt, så nu er jeg på herrens mark.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. august 2004 - 15:41 #1
Ofte skal databasen ligge i en bestemt mappe hos udbyderen. i de fleste tilfælde hedder den DB.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. august 2004 - 15:43 #2
har du læst det de skriver om databaser her:

http://www.unoeuro.com/support.faq.php?f=6&e=10
Avatar billede psn Nybegynder
16. august 2004 - 15:44 #3
ja der har jeg også placeret .mdb filen. Hos min udbyder hedder mappen dog database.
Avatar billede psn Nybegynder
16. august 2004 - 15:46 #4
ja jeg har læst det, men jeg kan udemærket læse fra db, så jeg tænkte at det ikke var noget med min connection at gøre.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. august 2004 - 15:54 #5
Så skal du nok have taget kontakt til UnoEuro. Det er kun dem, der kan give dig skriverettigheder til mappen, og de kan jo have glemt det, da de oprettet dit hotel :o)
Avatar billede bcool Nybegynder
30. august 2005 - 20:18 #6
Fundet en løsning endnu? Står nemlig med samme problem. Kan ikke tilføje eller slette fra min database. Og kan heller ikke tildele den skriverettigheder på nogen som helst måde
Avatar billede fennec Nybegynder
31. august 2005 - 08:07 #7
bcool >>
Hvem hoster dit webhotel??
Avatar billede bcool Nybegynder
31. august 2005 - 11:18 #8
Unoeuro. Jeg har dog imidlertid fået det til at virke nu. Dog ved jeg stadig ikke hvilket katalog man har skriverettigheder til så man kan placere sine uploadede filer
Avatar billede fennec Nybegynder
31. august 2005 - 11:29 #9
I skulle gerne have en mappe der hedder "database" hvor Access databasen skal ligge i. Hvis det ikke virker er det fordi Unoeuro ikke har fået oprettet mappen rigtigt. I skal derfor tage kontakt til dem, og få dem til at lave mappen rigtigt.
Avatar billede bcool Nybegynder
31. august 2005 - 11:48 #10
Har vi også, som sagt problemet er løst men ved stadig ikke hvor jeg kan uploade filer henne