Avatar billede Slettet bruger
16. august 2004 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vise indhold i .com bibloteker

Hejsa!

Min localhost kan ikke vise indholdet .com bibloteker, dvs, jeg kan se filerne, men klikker jeg på en fil f.eks. index.html viser den bare:

The page cannot be displayed
There is a problem with a program on the page you are trying to reach, and the page cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Open the localhost home page, and then look for links to the information you want.
Click the Refresh button, or try again later.

HTTP 403.1 Forbidden: Execute Access Forbidden
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Background:
You have attempted to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed.

More information:
Microsoft Support

Men hvis jeg så omdøber bibloteket til f.eks. hejsa.dk (i stedet for hejsa.com), så virker det fint fint...

Hvad faen kan det skyldes?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2004 - 15:20 #1
I windows er .com extension på en "gammeldags" exekverbar fil. Men det var mere
en forklaring end en løsning ;) Lidt skørt at den ikke ser, at det er et katalog.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2004 - 15:21 #2
Ah.. Ja det er klart.. Dem kan jeg godt huske.. Sort at den ser den som det?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2004 - 15:22 #3
Jeg jo også godt gå ind i diret hejsa.com, men bare ikke køre index.html (eller en anden fil)...
Avatar billede claus_p Nybegynder
23. august 2004 - 21:23 #4
Det kan muligvis skyldes UrlScan.

Hvis du ikke ved om du har installeret det (kan være gjort automatisk) kan du kigge efter den i %windir%\system32\inetsrv
Hvis der ligger en mappe med navnet urlscan er den installeret.

Hvis det er den der er skyld i det bør du kunne se det i logfilen. Herefter kan du redigere .ini filen så den ikke gør det længere (kræver vist genstart af IIS).
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2004 - 09:17 #5
Hey...

Der ligger ikke noget som hedder UrlScan... Jeg har prøvet alle mulige settings for localhost'en, men intet hjælper...

Nogen som har andre forslag?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2010 - 11:19 #6
Gammel "left over" - lukker :)

Tak for forslag!