Avatar billede daliwi Nybegynder
16. august 2004 - 14:50 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke indlæse profil igen og igen!

For nogle måneder siden kunne min pc pludselig ikke længere logge mig på XP og den gik fuldstændig kold.

Jeg valgte at formatere, men lige meget hjalp det, for efter et par dag, gik den kold igen. Dette gjorde jeg adskillige gange, men den blav ved med at lave problemr!

Jeg blev anbefalet at købe en ny harddisk, men da jeg pludselig faldt over et program til "Nulling" af harddisken, forsøgte jeg mig med det, hvilket virkelig hjalp!

Nu har den så kørt ubeklageligt i en måneds tid, og tro mig, nu gør den det igen. Den skriver at den ikke kan indlæse min profil, og at jeg får tildelt en midlertidig profil!

Som oplysning giver den:

OPLYSNING - Fejl under indlæsning af en side.

Hvad hulen er der i vejen?

DaLiWi
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. august 2004 - 14:57 #1
Prøv at teste dine ram med memtest86.
http://www.memtest86.com/
Et enkelt gennemløb skulle være nok til at vise om du har ramfejl.
Der kan ske det at den ikke får skrevet din profil ordentligt tilbage, fordi kopien i ram ligger et sted i ram, der er dårlig og derfor korrupt.
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. august 2004 - 14:59 #2
OK, vil jeg gøre. Men hvilken en skal jeg downloade?
Avatar billede rasmusg Nybegynder
16. august 2004 - 15:06 #3
En anden ting du kan prøve er:

Rename c:\windows\debug\usermode\userenv.log til userenv.bak
Start Regedit og naviger til HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Under Edit menu'en, Add Value name UserEnvDebugLevel som type REG_DWORD. Sæt data value til hex 0x10002
Genstart og post indholdet af c:\windows\debug\usermode\userenv.log herind for videre trouble-shooting
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. august 2004 - 15:11 #4
Det er denne du skal hente:
http://www.memtest86.com/memt31a.zip
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. august 2004 - 15:23 #5
Ok, her er filen:

USERENV(28c.290) 15:24:47:383 MyRegLoadKey:  Failed to load subkey <S-1-5-21-2025429265-1580818891-1343024091-1003>, error =999
USERENV(28c.290) 15:24:47:413 ReportError: Impersonating user.
USERENV(28c.290) 15:24:49:576 RestoreUserProfile:  Deleting cached profile directory <C:\Documents and Settings\Daniel>.
USERENV(28c.290) 15:24:49:586 ReportError: Impersonating user.
USERENV(28c.290) 15:24:49:596 ReportError: Impersonating user.
USERENV(28c.7ec) 15:24:51:719 GetGPOInfo:  Local GPO's gpt.ini is not accessible, assuming default state.
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. august 2004 - 15:58 #6
Kan du bruge det til noget rasmusg?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 15:58 #7
Vi må vist også helre teste den harddisk- hvilket mærke er det?
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. august 2004 - 16:12 #8
Det er en Seagate, og jeg har forsøgt med nogle af Seagates tools, som meldte fejl ved scannning af min harddisk. Troede dog det havde hjulpet da jeg "nullede" harddisken.

Gider bare ikke ofre en hulens masse på en ny harddisk, hvis det lige så godt kan være andre komponenter der forårsager fejlen!
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. august 2004 - 16:14 #9
tonnybrandt -> Jeg kan ikke få det program til ar virke. Den beder om drevnavnet på min diskette, og så kører disketten (kan jeg høre), men der kommer ingen filer på disketten.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 16:16 #10
prøv en anden diskette- hvilken harddisk var det - for den skal også testes?
Avatar billede rasmusg Nybegynder
16. august 2004 - 16:26 #11
Daliwi - Er det virkelig den komplette fil? Har du genstartet efter ændringen?
Avatar billede daliwi Nybegynder
17. august 2004 - 11:24 #12
Ja, det er den komplette fil, men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg har skrevet hex'en rigtigt ind. Den skriver automatisk et 8 cifret hex tal, så når jeg skriver 10002, så skriver den 00010002, er det rigtigt?
Avatar billede daliwi Nybegynder
17. august 2004 - 12:29 #13
Er der forøvrigt nogen der ved, om det kan lade sig gøre, at et diskettedrev kan lave så store problemer, for jeg mistæbker mit for at være defekt, idet maskinen går i koma næsten hver gang jeg forsøger enten at skrive til det, eller kopiere filer derfra? Tror i det kan være problemet?
Avatar billede rasmusg Nybegynder
17. august 2004 - 16:57 #14
Hvis den skriver 65538 i parentes så har du skrevet det rigtigt.
Avatar billede daliwi Nybegynder
17. august 2004 - 17:37 #15
Ok, det gør den! Så er det hele filen...
Avatar billede daliwi Nybegynder
18. august 2004 - 17:19 #16
Ok, så er der lige lidt flere informationer:
Jeg har forsøgt at slette min bruger, så der kun er Administrator tilbage. Derefter har jeg lavet en ny bruger, men alle de brugerere jeg laver kan ikke åbnes. Admin er der dog ingen problemer med, bortset fra at PC'en er meget langsom, og at min harddisk arbejder utrolig meget (kan jeg høre). Lyder som om harddisken kører op i omdrejninger og ned igen op igen osv...

Tror i det er en defekt harddisk?
Avatar billede daliwi Nybegynder
18. august 2004 - 17:25 #17
Lige en ting til. En online scan af mit drev med Seagates software skrev:

The Drive Self-Test has determined that the drive may have one or more failing sectors.  Please run SeaTools Desktop for additional information about this problem.
Any drive reporting a S.M.A.R.T. error should be considered likely to fail at any time. You should back up your data from any such drive as soon as possible. Contact your computer or hard drive vendor to obtain return information.

Hvad er S.M.A.R.T? Betyder det er nyt drev?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. august 2004 - 17:36 #18
HVis det er seagate harddisk skal du bruge denne bootdiskette til at scanne den
http://www.seagate.com/support/seatools/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2004 - 17:49 #19
Ja, det betyder et nyt drev.
Hvis der er garanti på den endnu, kan du få den byttet, selvom den stadig virker. Når SMART melder fejl er den ved at dø, og computerforretninger anerkender at dem er ved at gå, og bytter uden brok.
Avatar billede daliwi Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:20 #20
Jeg har valgt at købe et nyt drev (Seagates 7200.7 Plus tror jeg nok den hedder), og det kører perfekt nu.

Dannyboyd -> Tak for linket til seagates seatools...

Tonnybrandt -> SMART meldte mange fejl, så det var det der fik mig til at købe en ny...

Smider i ikke begge lige et svar, så i kan få nogle point?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2004 - 18:23 #21
godt vi fandt fejlen så - her er et svar