Avatar billede sunesune Nybegynder
16. august 2004 - 14:30 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

MSI pakke af Office 2003

Hej alle, håber der er en der kan hjælpe med dette:
Jeg har en Office 2003 pakke som jeg skal lave om til en MSI pakke, så den bliver distribueret ud via AD på en windows 2003 Server.
Jeg har bare nu prøvet utallige gange med programmet WinInstall LE 2003, men Office virker ikke efter MSI pakken er blevet installeret!
Er der nogen der har prøvet at lave en MSI pakke af Office 2003???
Avatar billede holmus Nybegynder
16. august 2004 - 14:41 #1
Er der en grund til at du ikke benytter den msi pakke, der følger med på CD'en? Den hedder pro11.msi

/holmus
Avatar billede sunesune Nybegynder
16. august 2004 - 14:41 #2
Fordi pakken skal kunne distribueres via AD og group policies, med de indstillinger som jeg nu har installeret den med...automatisk...
Avatar billede holmus Nybegynder
16. august 2004 - 14:46 #3
Du kan lave en unattended fil, på samme måde som du ville gøre til dit styresystem! - Du kan se hvordan det styres i Resource kittet til Office2k3! :-)
http://www.microsoft.com/office/ork/2003/default.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 14:56 #4
Jamen det kan sagtens lade sig gøre med den msi pakke fra cdén.
Du skal konfigurere din installations pakke med en mst fil - kør mst guiden og vælg hvilke programmer du ønsker. BAgefter vedhæfter du mst filen til din msi pakke og så spiller det bare.
Du skal bruge office resource kit til at oprette den mst fil http://www.microsoft.com/office/ork/2003/tools/default.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 15:05 #5
her er en guide jeg lavede til w2kserver.
Opret MST fil til fjernelse af ms outlook fra Office pakken

1.    Brug Office- Custom install. wizard.
2.    Under gennemgang vælg msi som skal transformes.
3.    Next - next
4.    Fjern f.x. Outlook.
5.    Do not customize
6.    Kontroller dit valg.
Finish
Avatar billede sunesune Nybegynder
16. august 2004 - 15:10 #6
Det der med at lave en MST fil har jeg gjort med Office 2003 Resource Kit, men hvordan "vedhæfter" jeg filen til MSI pakken?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 15:20 #7
Det er et sted på selve msi pakken i group policy du vedhæfter den - kan ikke huske og der er en Add fane eller noget  i den retning - prøv lige at se efter en gang
Det skulle være: I gpo vælg adv. Assigned/published – modifications – tilføj mst fil.
....pøj med det
Avatar billede sunesune Nybegynder
16. august 2004 - 15:41 #8
Takker begge to, jeg fik det til at lykkes....:):):)
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 15:44 #9
bare iorden
Avatar billede tma Juniormester
13. maj 2005 - 13:59 #10
Kan man ikke angive exchange-servernavn i forbindelse med at man opretter mst-filen?

Synes ikke jeg kan finde det, men det virker da oplagt.

Torben
Avatar billede serverservice Praktikant
13. maj 2005 - 19:01 #11
Tma - tror du har msiforstået spm ?
Avatar billede tma Juniormester
18. maj 2005 - 09:32 #12
Hmm, det tror jeg da ikke umiddelbart. Formålet er, at gøre installationen af Office så nem som muligt. Hvis man kunne angive navnet på Exchange serveren var det et konfigurationspunkt mindre for brugeren (når der er tale om nyinstallation fremfor opgradering)

Torben
Avatar billede serverservice Praktikant
18. maj 2005 - 09:47 #13
->tma rigtigt nok ,men det er ikke det som det her spørgsmål handler om -
Jeg tror ikke man kan gøre det i mst filen , altså pege på exchange serveren- da skal man scripte sig frem til en løsning vil jeg mene, men ellers en helt ok idé at finde ud af hvordan.