Avatar billede security_him_self Nybegynder
16. august 2004 - 12:52 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Reperation af Win. ME

Jeg har en windows ME som jeg skal have repareret....

Jeg har altid holdt snitterne langt langt væk fra ME, så spørgsmålet er:
Skal reperation foretages ligesom:
1) win.98 hvor man bare installerer oveni
2) XP hvor man skal ind og reparere

Det er et rimeligt simpelt spørgsmål, og det er mange point, men det får store økonomiske konsekvenser hvis data går tabt, så derfor skal jeg være 130% sikker inden jeg gør noget....
Avatar billede mc_goblen Praktikant
16. august 2004 - 12:54 #1
Hvorfor smider du ikke lige harddisken over i en anden computer, og gemmer alle vigtige data?! - Bare for at være sikker?

Desuden mener jeg bestemt at det er ligesom med Windows 98, hvor man bare skal smide oveni... Så gemmes alle indstillinger.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
16. august 2004 - 12:58 #2
For at være helt hundrede kunne du jo tage et komplet billede/image/ghost af hele harddisken, så du (lige med hvad) kan komme tilbage til hvor du er nu! - Så de vigtige data ikke ryger sig en tur :) -
Avatar billede peet-49 Novice
16. august 2004 - 12:58 #3
Det gøres nøjagtigt som i Win98
Avatar billede security_him_self Nybegynder
16. august 2004 - 13:01 #4
mc goblen..... det er en bærbar så jeg har ikke lige udstyret til det og den skal op at køre idag (helst før 10:00)

Har ikke ghost
Avatar billede haka Nybegynder
16. august 2004 - 13:04 #5
Jeg ville ikke smide noget oveni når det er ME du kan være miste nogen af de programmer du har så en anden HD i så må du tage programmerne og flytte over på den anden.
Avatar billede haka Nybegynder
16. august 2004 - 13:06 #6
har du ikke et stik som går fra 2½" - 3½" så kan du bare sætte den i en alm. computer og sætte netværk på så henter du dataer fra din til den bærbar
Avatar billede security_him_self Nybegynder
16. august 2004 - 13:07 #7
Programmer er jeg (undskyld udtrykket) kold i røven overfor....

Det er filer som skal beholdes, og som jeg ikke kan overføre på nogen tænkelig måde da explorer går ned....
Avatar billede security_him_self Nybegynder
16. august 2004 - 13:16 #8
hmmm.... lave r i ikke lige et svar, jeg kører til thansen og henter en hd-box, så er jeg sikker
Avatar billede security_him_self Nybegynder
16. august 2004 - 15:44 #9
Det er bare så typisk.... hd'en ligger gemt og kan ikke uden videre pilles ud :-(

Laver i et svar ???
Avatar billede haka Nybegynder
16. august 2004 - 19:13 #10
Du kan være heldig at den ligger under tastaturet eller bag en lille lap hvor der sider en lille skrue du bare skruer ud så ligger den der.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
17. august 2004 - 08:29 #11
Håber du får problemet løst!

Hvis du synes haka's svar har været mere brugbare kan du bare give ham alle point.