Avatar billede security_him_self Nybegynder
16. august 2004 - 11:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lille hijackthis log

Hej

Jeg har en maskine med windows ME som jeg meget meget gerne skulle have op at køre....

Explorer går konstant i fejl, og jeg kan hverken få adgang til IE, stifinder eller lign.

Der er 2 muligheder
1) Virus på computeren
2) Generel systemfejl

Jeg er mest tilbøjelig til at tro på virus da antivirus er slået fra. Er der nogen der direkte kan aflæse fra log'en om der er noget at komme efter....

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 11:02:55, on 16-08-2004
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IRMON.EXE
C:\SMARTDSK\FLASH\FLSHSTAT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
A:\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.krak.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [IrMon] irmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: FlashPath Status.lnk = C:\SMARTDSK\FLASH\FLSHSTAT.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.67/ecwplugins/ncs.cab
Avatar billede dragox Nybegynder
16. august 2004 - 11:12 #1
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede security_him_self Nybegynder
16. august 2004 - 11:21 #2
Flot svar... dragox
Hvorfra tror du ovenstående kommer fra, og hvad er overskriften
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. august 2004 - 11:26 #3
Du kan fixe disse:
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Men de lægger ikke pc´en ned.

Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilken af de 7 mirrors du bruger. Programmet er det samme.
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt

Så har du udelukket mulighed 1 :O)
Avatar billede dragox Nybegynder
16. august 2004 - 13:30 #4
øhva?

din overskridt er Lille hijackthis log og jeg ber dig blot om at hente en hijackthis program til at søge om det skulle være det.

hvad fanden er der nu galt i det
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. august 2004 - 13:44 #5
Rolig nu.....
I behøver ikke spamme den tråd til med hvem der har set hvad og skrevet dit og dat.
Slap af venner....
Okay?
Avatar billede security_him_self Nybegynder
03. september 2004 - 08:58 #6
Den fandt en fejl i registreringsdatabasen som jeg så fik ændret manuelt og maskinen kører for fulde damp nu :-)

dragox...
Overskriften er: Lille hijackthis log
I teksten/spørgsmålet står der: Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 11:02:55 og A:\HIJACKTHIS.EXE

Jeg har naturligvis hijackthis, ellers kan jeg ikke lave en log
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2004 - 19:43 #7
Godt du fik det til at køre security :O)
Tak for point og god tone *G*