Avatar billede peterfup Nybegynder
16. august 2004 - 09:17 Der er 4 kommentarer

Tildele rettigheder til mappe

Hejza...

Lige et lille spørgsmål.

Hvordan kan man i VB.NET (eller måske C#) sætte rettigheder på en mappe.
Jeg vil gerne give fx brugergruppe 'minGruppe' rettighed til at læse og skrive til en bestemt mappe.

Kan umiddelbart kun se hvordan man sætter rettigheder på filer, men ikke på mapper.

Vi snakker forresten WinXP Pro her.

/Peter
Avatar billede pita- Nybegynder
16. august 2004 - 18:55 #1
Skulle mene at du ved at slå "enkel fil-deling fra kan opnå dette. Du kan gøre det ved at åbne en nye mappe trykke "Funktioner" --> "Mappeindstillinger" --> "vis" slå "brug enkel fildeling" fra. Du kan nu sætte rettigheder på mapper, ved at højreklicke på en mappe og vælge "Sikkerhed"..
Avatar billede pita- Nybegynder
16. august 2004 - 18:57 #2
Dette er ikke fra programmerings sproget, hvis det er derfra du vil gøre det så er jeg blank...
Avatar billede peterfup Nybegynder
17. august 2004 - 14:39 #3
Det skal være fra koden ellers ka jeg nu godt finde ud af det.
Avatar billede bo_vesth Nybegynder
26. august 2004 - 13:25 #4
Jeg tror du skal kikke lidt på class'en System.Security.Permissions.FileIOPermission
Jeg har ikke noget kode eks. lige nu. Jeg vil måske prøve at lave et lidt senere.