Avatar billede ly Nybegynder
16. august 2004 - 08:58 Der er 2 kommentarer

Makro der indsætter data i enden af en talrække

Jeg har et regneark bestående af to sheets. Et med inddata og et hvor data bliver opstillet på en bestemt måde (vi kan kalde det uddata).

Uddata består af en talrække der gengiver alle årets uger (1-52), udfor hver uge indsættes der så data (i takt med at ugerne går). De data der indsættes kommer fra et andet program, og kopieres i første omgang over i inddata-arket, herefter kopiere jeg manulet dataene ind i uddata-arket (udfor de seneste uger).

Mit spørgsmål er så, kan man lave en makro, der automatisk kan kopiere data fra inddata-arket og indsætte dataene i uddata? Problemet er ikke selve indspillingen af makroen, det kan jeg sagtens klare, men kan man lave makroen så den automatisk kan finde ud af at indsætte data for enden af talrækken. Altså i en uge skal data indsætte i f.eks. b2, og i næste uge i b5.

Jeg har lavet en formel der kan identificere det celle nummer hvor data skal indsætte (alt efter hvilken uge man befinder sig i) måske kan denne bruges i forbindelse med makroen??

Håber I kan hjælpe

/ly
Avatar billede bak Forsker
17. august 2004 - 22:29 #1
Hvis du fik dette spørgsmål løst, med det andet spm, så luk lige og tag pointene selv eller giv lyd igen....
Avatar billede ly Nybegynder
18. august 2004 - 08:57 #2
Ja ok - men hvor lukker jeg. Eller giver dig point ??