Avatar billede 0410af Nybegynder
27. februar 2001 - 09:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk på win2000

Jeg har win2000 installeret på min pc og har en adsl-linje , jeg har en bærebar som også har styrsystem win2000. Jeg vil godt have at min bærebar kan køre på nettet via min pc. Det jeg har lavet endnu er at give dem begge IP/adresse 1 og 2, min brugere gruppe er det samme,og jeg har ping dem begge og de kan finde hinanden, men jeg kanb bare ikke går på nettet med min bærebar, hvis det er muligt for jer,kan I ikke også fortælle ,mig hvordan jeg kan shear min harddisk. Da jeg ved jeg skal dele rettighederne men bare ved ikke hvordan. help me tak.
Avatar billede disky Nybegynder
27. februar 2001 - 10:00 #1
hvilken type ADSL linie er det ?

Jeg har ProAccess, og jeg plugger bare begge mine maskiner til routeren og vupti så virker det
Avatar billede argiona Nybegynder
27. februar 2001 - 10:05 #2
For at aktivere fildeling skal du installere denne tjeneste (Under egenskaber for lokalnetværk)

For at komme ind på den anden computer, prøv eventuelt at skrive \"\\\\computernavn\\c$\" og logge på som administrator...

Du kan også prøve at installere IPX/SPX protokollen på begge computere og aktivere NETBIOS under egenskaber for disse...
Avatar billede argiona Nybegynder
27. februar 2001 - 10:12 #3
Dor at komme på nette kan du enten bruge microsofts netdelings-ting eller downloade en freeware proxyserver fra Tucows...
Avatar billede 0410af Nybegynder
27. februar 2001 - 12:00 #4
Jeg har ingen router.

Hvor vil du have at jeg skal skrive computernavn......

jeg vil lige prøve at downloade proxyserver og see hvad der skere.

Men en ting er at jeg kan se min begge computer fra min pc, men jeg har bare ikke adgang til dem, fek. når jeg dubbel klikker på dem, så får jeg en fejl.

Avatar billede argiona Nybegynder
27. februar 2001 - 12:20 #5
Gå ind i kør (eller start et explorer vindue) og skriv \\\\computernavn\\c$ (log på som administartor). Så burde du få adgang til dit C drev.

Har du installeret fildelingstjenesten?
Avatar billede runberg Nybegynder
27. februar 2001 - 15:19 #6
For at få adgang til den anden computer er det en fordel at have oprettet en bruger på dem begge. Denne bruger kan du så tildele rettigheder på dine drev, således at det er muligt for dig at dele drevene!!!
Avatar billede 0410af Nybegynder
27. februar 2001 - 16:11 #7
tak for jeres hjælp. Jeg installeret proxyserver på min pc, og skiftet adressen til 10.0.0.1 og 2, og der virket. Sharing problemet blev løst da jeg oprettet et nye bruger for hver computer og gave dem forskelige retigheder. nu virker det helle og jeg er en glæd mand.