Avatar billede argiona Nybegynder
27. februar 2001 - 09:41 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Geforce MX ustabilt på Athlon...

Hej, jeg har et Creative Annihabilator kort, hvilket jeg gennem det sidste halve år har forsøgt at får til at køre stabilt. Hvilket ikke er lykkedes endnu...

Udsabiliteten, som forekommer ved at billed og lyd fryser fast, viser sig i appilikationer og spil der benytter sig af 3D, såsom Counterstrike, 3D-studio Max, Monkey Island 4 osv. Problemerne opstår både når jeg kører openGl og Direct3D. Problemet opstår efter at jeg har spiller/arbejdet i et stykke tid (5-30 min)

Jeg kører kortet på en 800 mHz Athlon Thunderbird med et Asus A7V bundkort (med Via chipset), 256 mb PC133 ram (kører med 100) og har et creative SB live lydkort. Jeg kører Windows 2000 operativsystem.

Jeg har gennem udbytning med et andet kort af samme mærke, konkulderet at det ikke er selve kortet der er defekt.

Indtil videre har jeg prøvet at:
Sætte større køler på 3D-kortet (trækker nu strøm fra bundkortet med en socet7 køler)
Slået automatisk IRQ fra i Win2000
Opdateret drivere til Detonator 6.5
Ændret PCI-strømmen på bundkortet både op og ned...
Installeret Via4in1 drivere

Er der nogle der har forslag til hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre for at fikse det?
Avatar billede unouno Nybegynder
27. februar 2001 - 09:54 #1
det kan godt være fordi de driver du har installert er til F.eks WIN98, også fryser billedet efter 5 min....

hvis du ikke er helt sikker på at det er windows 2000 driver, prøv så at hente nogle (HUSK DET SKAL VÆRE WIN2000 DRIVER)

ELLER har du installert dine chipset driver..
(det kan også være problemet)
Avatar billede argiona Nybegynder
27. februar 2001 - 10:08 #2
Har installeret Via\'s 4in1 drivere, de burde køre
Avatar billede argiona Nybegynder
27. februar 2001 - 10:08 #3
Prøver igen:

Har installeret Via\'s 4in1 drivere, de burde køre chipsettet. Driverne er til Win2000...
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 10:13 #4
Du kan læse lidt om problmer med A7V her:
http://members.tripod.de/Juggernaut
http://www.amdmb.com

To andre gode steder du kan se i gennem.
http://welcome.to/A7V
http://forums.anandtech.com/categories.cfm?catid=29

Tag også et smut ind på www.geforcefaq.com
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. februar 2001 - 10:16 #5
Har haft samme problem...

http://www.g256.com/comments/969627776,42846,.html
http://www.g256.com/comments/972751304,10154,.html
http://www.amdzone.com/files.cfm (socket A, motherbord drivers)

Win2k og athlon kan give visse problemer ved agp-porten! Ovenstående links burde løse dine probz!

Avatar billede unouno Nybegynder
27. februar 2001 - 11:38 #6
har du entligt installert din agp port..(du kan hente nogle driver på www.tweakup.com)

men ellers kan du jo prøve at installer win ME/ WIn 98.. (som JDAUGAARD siger kan win 2000 give problemer med agp-porten)
Avatar billede unouno Nybegynder
27. februar 2001 - 11:41 #7
UPS jeg mente www.tweakup.dk
Avatar billede morten_b Nybegynder
27. februar 2001 - 14:08 #8
Jeg kører med samme MB, samme CPU og samme lydkort og med et GeForce2 MX kort, dog er det er Leadtek-kort.

Jeg har de samme problemer, dog er det kun i Microsoft-spil (har prøvet med Midtown Madness, Motorcross Madness og Crimson Skies) hvor der fryser efter ca. 5 min. Med alle andre spil fungerer det fint!

Det må være en eller anden måde spillet er kodet på eller hvad ved jeg! Jeg er ikke til meget hjælp, men syntes bare lige at du skulle vide at du ikke er den eneste...

Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. februar 2001 - 15:48 #9
This update resolves the \"Video Hangs When Running 3-D Graphics Programs\" vulnerability in Windows 2000. When you run a program that uses 3-D Accelerated Graphics Port (AGP) on a Windows 2000-based computer that uses the VIA AGP chipset, your computer may stop responding. This vulnerability is caused by incomplete support for the VIA chipset in the Windows 2000 AGP drivers. Download now to add driver support for your VIA AGP chipset.

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=25098

Xtom` =)
Avatar billede argiona Nybegynder
27. februar 2001 - 18:40 #10
Tak for hjælpen, jeg tester lige systemet med de ændringer i har foreslået. Melder tilbage indenfor 2 dage...
Avatar billede amfora Nybegynder
28. februar 2001 - 00:44 #11
Prøv når du installerer Via 4i1, at nøjes med standard istedet for turbo. Det burde give mere stabilitet, dog kommer du til at miste lidt hastighed, dog ikke mærkbart, da du kommer til at køre 1*AGP istedet for 4*AGP.
Avatar billede argiona Nybegynder
02. marts 2001 - 09:38 #12
Det virker (Dog kører det lidt langsomt men det fikser jeg nok...). Da jeg ikke ved eksakt hvad der løste problemet har jeg delt pointene mellem jer i forhold til hvor mange \"nye\" ting i har foreslået...