Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
15. august 2004 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 forskellige submitsteder

Hej

På en hjemmeside jeg har, skal brugeren kunne vælge imellem 2 forskellige steder han vil poste sine data til.

Altså den ene knap poster fx. til startrekfanbase.php og den anden poster til starwarsfanbase.php. Men hvordan gøres det ?, og kan det lade sig gøre ?

Jeg har ledt og ledt, men ikke kunne finde et svar ...
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
15. august 2004 - 20:31 #1
Hvis i kender til eksperten spørgsmål der omhandler dette problem, så giver det også points.

Tak for hjælpen.
Avatar billede roenving Novice
15. august 2004 - 20:37 #2
<form action="" onsubmit="return this.action!='';">
<input type="radio" onclick="this.form.action='startrekfanbase.php'">startrek<br>
<input type="radio" onclick="this.form.action='starwarsfanbase.php'">starwars<br>
<input type="submit">
</form>
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
15. august 2004 - 20:42 #3
Det vil jeg lige prøve :D

Roenving, smid et svar, hvis det virker (men self. gør det det :D)
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
15. august 2004 - 20:43 #4
WHoa... sorry

Jeg havde ikke lige læst koden ordenlig...

Kan det gøres uden radioknapper ?. Det skal helst være to submitknapper.
Avatar billede roenving Novice
15. august 2004 - 21:14 #5
Intet problem:

<form action="" onsubmit="return this.action!='';">
<input type="submit" onclick="this.form.action='startrekfanbase.php'" value="startrek"><br>
<input type="submit" onclick="this.form.action='starwarsfanbase.php'" value="starwars"><br>
</form>
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
18. august 2004 - 15:45 #6
Ja det kom jeg også selv frem til...

Smid et svar, så du kan få points.

BTW. Kender du et godt referencested til Javascript. Jeg har intet problem med at forstå logikken i JavaScript, jeg aner dog ikke hvad der er af funktioner og objekter til sproget.
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 15:54 #7
Avatar billede roenving Novice
22. august 2004 - 19:54 #8
Tak for point ;~}