Avatar billede lunddata Nybegynder
15. august 2004 - 18:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udelad 4 sidste tegn

Har et felt i en rapport hvor navnet på billedfilen optræder. Jeg ønsker at fjerne tilføjelsen .jpg. Eksempelvis "billede.jpg" skal kun være "billede". Hvordan er det nu lige man klarer denne?
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2004 - 18:30 #1
Lav det som et ubundet felt og skriv sådsn i den.

=Left([dit felt];Len([Dit felt])-4)
Avatar billede t1201 Nybegynder
15. august 2004 - 18:33 #2
Der er flere løsninger. Feltet kalder vi FilNavn
I egenskaber for feltet indeholder feltet "Kontrolelementkilde" altså:
FilNavn
Hvis det er en nyere version af Access du har kan du anvende funktionen Replace.
FilNavn erstattes nu med:
=Replace([FilNavn];".jpg";"")

I en lidt ældre access findes Replace ikke. Her kan anvendes
=Left([FilNavn];Len([FilNavn])-4)

Mvh. Thomas
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2004 - 18:37 #3
den med replace, dur ikke hvis der er forslellige billedformater,gif, bmp og jpg eller andre formater
Avatar billede lunddata Nybegynder
15. august 2004 - 18:40 #4
Jeg brugte Kabbaks forslag først. Denne virker bare. Tak for hurtig hjælp. Læg lige et svar, så jeg kan give point.
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2004 - 18:41 #5
et svar. ;-))
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2004 - 18:44 #6
tak for point.
Avatar billede t1201 Nybegynder
15. august 2004 - 18:53 #7
Hvis du skal lave en universel til forskellige billedformater må vi da ikke håbe at der kommer et .jpeg :-)
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2004 - 19:06 #8
LOL, ja men de fleste har dog kun 3 tegn endnu.
Avatar billede lunddata Nybegynder
15. august 2004 - 19:15 #9
For god ordens skyld skal jeg lige komme med den bemærkning at mine billedfiler er begrænset af 10 forskellige integrerede filer alle i .jpg,- så derfor passer kabbaks forslag perfekt!