Avatar billede funkyart Nybegynder
15. august 2004 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PublicArt.DK - Ver.1.02

Nu har vores grafiske community PublicArt.DK været i luften i næsten 2 1/2 måned med pæn succes, vi har løbende opdateret siden så den, synes vi selv, er blevet bedre. Men et er, at vi synes den er blevet bedre, hvad synes du?

http://www.publicart.dk

Alle former for ris/ros er velkommen, jo mere information vi modtager jo bedre bliver siden!

På forhånd tak!
Team-PublicArt.dk
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
15. august 2004 - 16:03 #1
At skrive at siden er optimeret til Internet Explorer er noget pjat. Det kræver jo ingen kodning at siden vises korrekt i Internet Explorer. Den æder alt. Desunden viser det bare at man ikke gør noget for at overholde den kode standard der er på nettet.

Men siden vises nu fint i Firefox ;)

Siden er tung, da alle dine "små billeder" under "Nye billeder" og "Andre billeder" ikke er resized, men består af et stort billede i f.eks. 1024 format, som bare er tvunget til at passe ind i en lille firkant. Da alle disse billeder skal hentes og derefter vises meget mindre end de er, er siden meget tung. En ide er at lave alle billeder får et mini billede som passer til din firkant. Dermed vises siden en del hurtigere...
Avatar billede funkyart Nybegynder
17. august 2004 - 16:09 #2
Personligt synes jeg ikke at side er så tung, men du har muligvis ret.

Vi er godt klar over at billedløsningen ikke er super optimal! Den blev lavet for at spare folk for en del besvær med at resize deres billeder så de passede til galleriet. Men det skal nok overvejes om det skal laves om igen.

Andre der har ris/ros er meget velkommen!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2004 - 09:10 #3
Jeg synes siden er ok, den virker lidt mørk i starten, men når alle bilelder er loadet ser det rigtig godt ud, den kan være lidt tung som ellers skrevet, men det er ikke så galt.

Jeg har selv set på mange af jeres links osv. er ret fedt til selv at få inspiration og ideer til ting man gerne vil prøve osv.

Med den "store" henvisninger der er på forsiden, til fx. 3D galleriet osv. kan man godt lave billeder links også, for det er lidt irriterende at man kun kan trykke på teksten.

Når man går ind under fx. 3D galleriet er der ik rigtig noget, eller det er der jo, nogen under links, men det bliver sådan lidt "kedeligt", altså forsiden med gode billeder også under links bare tekst ingen ting andet.

Men jeg kan godt lide siden, synes den har nogen rigtig gode ting, keep up the good work.
Avatar billede funkyart Nybegynder
25. august 2004 - 13:23 #4
Tak for dit svar spacemaninc. Godt at høre at du finder inspiration på vores side, det og mere er jo netop målet! Vi er netop nu igang med at se om vi kan finde på en mere optimal måde at formgive forsiden på, herunder sektionen med links til de forskellige gallerier.
Avatar billede cyfer Nybegynder
05. september 2004 - 18:52 #5
Et lille tip.
Nu er jeg selv PHP coder, men jeg kan ikke forestille mig at asp ikke også kan rezise et billede for derefter at gemme det, til brug af thumpnails.
På den måde slipper uploaderne stadig for selv at rezise..