Avatar billede elmer66 Nybegynder
15. august 2004 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XX-toolbar

Hej.

Jeg er lige på besøg hos en kammerat, der virkelig har fået snavs på sin PC.

Det er XXX-TOOLBAR.

Jeg har prøvet alle de ting jeg kan komme i nærheden af, men intet hjælper..

Jeg har kørt spybot, og her er en HiJackThis-log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\soundblaster.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Lina & Kenneth\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rema1000.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Services] lsrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Bouncer RunStartup] C:\Programmer\Bouncer\LiveUpdate.exe 110
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Services] lsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Services] lsrv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab

Er der nogen der gider se på den??

/Elmer
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2004 - 12:08 #1
Ja.*S*
Avatar billede elmer66 Nybegynder
15. august 2004 - 12:11 #2
Grunden til de 200 point, er at jeg som skrevet bare er på besøg. Vil gerne hjem igen i dag :-)

/Elmer
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2004 - 12:18 #3
Flyt Hijackthis til en mappe oprettet til formålet.

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(hold <F8> nede under opstart), slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Services] lsrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Services] lsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Services] lsrv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\winupd32.exe"
---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\winupd\
Filer:
C:\WINDOWS\System32\soundblaster.exe
lsrv.exe <- Brug Start->Søg.
---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
15. august 2004 - 12:37 #4
Jeg er igang, men kan ikke finde filen lsrv.exe nogen steder. Har søgt overalt.

/Elmer
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2004 - 12:58 #5
Så må vi gå ud fra at den er væk.
Kom med den nye log.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
15. august 2004 - 12:59 #6
Den kommer så snart jeg er færdig med Kaspersky virusscan. Den kører stadig.

/Elmer
Avatar billede elmer66 Nybegynder
15. august 2004 - 13:09 #7
Så er der logfil igen:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rema1000.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Bouncer RunStartup] C:\Programmer\Bouncer\LiveUpdate.exe 110
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\DOCUME~1\LINA&K~1\LOKALE~1\Temp\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab

/Elmer
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2004 - 13:41 #8
Så er din log ren, du skal lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere den

samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
15. august 2004 - 13:43 #9
1000 tak for hjælpen Fromsej. You are the man!  :-)

/Elmer
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2004 - 14:10 #10
Velbekomme, tak for point.*S*