Avatar billede tildemis Nybegynder
15. august 2004 - 00:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gemme windows update .m.m

Hej

Maskinen skal rensen, men er det muligt at gemme det jeg har opdateret til windows, herunder også office pakken, så jeg ikke skal bruge flere timer på en ny update.
Avatar billede popsy Novice
15. august 2004 - 02:45 #1
Ikke umiddelbart, netop fordi du siger du skal rense maskinen.

I stedet skal du (når du geninstallerer) hente dine updates via "gør windows update personlig" i menuen inde på update siden. Disse updates kan du brænde ned efter du har hentet dem som en selvstændig fil. Men det dutter kun hvis du gør det før du installerer dem.

Endnu bedre er at installere din maskine præcis som du kan lide den, med updates og office og hele svineriet, og derefter benytte et program som f. eks. Norton Ghost http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/ til at lave et perfekt aftryk af din maskine.
Det genopretter din maskine til standard på ca 1/2 af den tid du ellers ville bruge på at installere.

Husk iøvrigt at din maskine er meget sårbar før du har hentet updates!

Nu går jeg udfra at du kører XP (det gør de fleste :) ) og så er minimum under alle omstændigheder at hente SP1 manuelt, og installere den før du tilkobler net på maskinen. SP1 kan hentes som selvstændig fil her: http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2004 - 04:35 #2
PS: På http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ kan du også sakse SP* til diverse Office pakken. Bemærk at du skal have din (original) Office CD ved hånden...
Avatar billede tildemis Nybegynder
15. august 2004 - 08:54 #3
Takker