det er alle tre gode biler toyotaen er lidt dyere i benzin , dog ikke det store hvis i køre pænt men til gengæld er den nemmere at finde reservedele til , hvis det skal være brugte dele og generalt er reservedelene en hel del billigere til den i frhold til de to andre , både for nye og brugte dele
toyotaen har automat gear => enten skal det være den eller så skal det ikke være den
hvis ikke det automatgear var der så var jeg ikke i tvivl om at det skulle være toyotaen - både Mazda og Mitsubishi er meget dyre i service og vedligehold - langt mere end en eventuel forskel i benzin forbrug
mellem Galant og 626 vil jeg tro at 626'eren er en anelse mere drifts sikker og Galant en anelse mere spændende
og for begges vedkommende er det nok værd at overveje om ikke de har en årgang, hvor et ikke autoriseret værksted er besparelsen værd
Hmm, snakker man 10 år gammel bil så skal man ikke spekulere i prisen på servicen, i stedet skifter man olie ved den nærmeste quickpot, og kommer af med 350 kr hvis man er rar :)
På det punkt er alle 3 lige, så skal man til at se på Brian effekten :D
Automatgear tiltaler ikke den unge bruger, så måske har Toyotaen været kørt pænt, og er måske ligefrem en lille en-ejers kælebil. Det er dog som arne siger, enten er det automatgear eller ej. Det er ikke noget man lige vænner sig til!!!
Ud af Mazdaen og Mitsuen ville jeg klart gå efter Mazda. Ikke fordi Mitsu har givet mig et dårligt indtryk, men checker man reservedelspriser, så er den altså dyrest. Mazdaen vandt Årets bil fra 92 til 95 med den model der, og det bør vel også tælle et eller andet sted (Jeg var Mazda lærling dengang :D) Ydermere har jeg en ven der pt kører på 4 år i en 95 model, som har gået omkring 295000 og stadig spinder som en lille mis :)
Men omvendt så er det et meget lille grundlag at vurdere dem på, jeg ville ikke røre ved nogen af dem uden at have haft lejlighed til at checke rust og generelt udseende.
Motorlyd har nu også en hel del at sige ;)
En ting der skal checkes på dem alle, er (rust)stand på alle 4 fjedertårne, eftersom det bl. a. netop er et svagt punkt på alle 3!
Spørg gerne igen, hellere fyre et sp. for meget af end at købe katten i sækken! :)
popsy --> mht den mindre diskussion omkring automatgear, så kan man faktisk vende sig til det rimelig hurtigt...
MEN hvis #0 skal til at tage kørekort og KUN køre i mor og fars bil, så tror jeg han bliver alt for afhængig af automatgear.
Da jeg fik kørekort kørte jeg da også nogle ture i de gamles biler, og det blev jeg da ved med, efter jeg selv havde købt en bil med automatgear.. hvis man først vender sig til et par forskellige biler med manuel gear, kan man køre i en automatgears bil i laaaaang tid og stadigvæk finde ud af det når man så står med et manuelt gear igen... det er den erfaring jeg har :=)
Vi har i dag været ude og prøve køre Toyota'en samt Mitsu'en...
Vi har tidligere haft en Toyota Camry med aut. gear, så mine forældre er vandt til det..
Men jeg mener at toyota'en er lidt kedelig at køre og lidt for sløv, selvom den har den største motor... Mitsuen ryger let op på 130 ved et hårdt tryk :) det gælder ikke Toyota'en... Desuden er mitsuen meget flot i lakken og der ser ikke ud til at være rust i skærmkanter og ved døre, som af og til er at finde på sådanne... Toyota'en er mat i lakken og den har et ordentligt "skrab" hen af siden, som sikker, hvis det ikke bliver lavet resultere i rust..
Inden i er Mitsuen igen pænest, ingen hakker i instrumenter, og sæderne er pænt.. Sæderne i toyota'en er også pæne men der er et par hakker i dør paneler osv... Så jeg vil næsten tro at den er udelukket, omend aut. gear nu er rart...
Kender ikke km forbrug på dem, men det kunne man evt få oplyst ved en originalforhandler.
Vil lige indskyde at jeg selv har handlet med Hostrup biler, og de er bundreelle omkring deres biler, er der snavs under lakken så får man ren besked, og de står ved det de siger!
Min svoger fik nye bag/tågelygter af dem til en Primera ca 14 måneder efter køb, uden beregning, fordi de blev "mælkede".
Nu kan jeg ikke se om begge biler er derfra, men uanset så er det ialtfald et sted jeg gerne ville handle igen!
Nå men nu har vi også kørt den første tank tom, 12,5 km literen ved blandet kørsel, lidt under det du skriver Arne, men ok, begge mine forældre kører frisk :)
Nej, vi har ikke så mange af de forkerte skilte :)
Men måske har den også brugt lidt rigeligt benzin, da man jo gerne lige skal prøve den lidt af med hensyn til hastighed (måske også noget der er lidt højere end 130)
Så tror det er rimeligt nok..
Men igen, tak for besvarelser :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.