Avatar billede civic Nybegynder
14. august 2004 - 21:22 Der er 4 kommentarer

Stort problem! Adgang til computer udefra??

Her i området hvor jeg bor, har vi vores eget netværk (derfor den hurtige forbindelse), men ulempen er den at vi er allesammen bag en HW firewall, så det er ikke muligt at sætte en ftp, spil server eller lign. op på selve internettet (fungere fint LAN). Men nu er det så, at jeg frygtlig gerne ville have adgang til min workstation udefra, når jeg er i skolen og på arbejde.

Kan det ikke lade sig gøre på en eller anden måde, er virkelig desperat!

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede kenp Novice
14. august 2004 - 21:49 #1
ja ved at få fat på jeres administrator også få ham til at åbne op for de porte du skal bruge! eller kan du ikke.
Avatar billede nik- Nybegynder
15. august 2004 - 22:43 #2
No worries! Hvis du altså er klar til at betale US$20 om måneden.
www.gotomypc.com
Systemet går i sin enkelthed ud på, at der kører en hostdel på din computer (BAG firewallen) der med kort interval laver forbindelse til GoToMyPC på HTTP porten (der jo er åben).
Når du starter klientdelen (login via GoToMyPC) bliver forbindelsen fra din host og fra den klient du er på "ude i byen" koblet sammen, og voilà!
Det er sikkert nok: login/password til GoToMYPC og så igen password til din host.

Det virker fint - bruger det selv.
Avatar billede kenp Novice
15. august 2004 - 22:46 #3
nik- så skal der jo være åbent for port 80 også ! og det er jo ikke sikkert der er det!
Avatar billede nik- Nybegynder
17. august 2004 - 15:05 #4
ja og nej:

ja - der skal være åbent fra *LAN til internet* på port 80 - og det er der selvfølgeligt!

nej - der skal *ikke* være åbent på port 80 fra internet til LAN - derfor et GoToMyPC et "totalt iorden fjernstyrings produkt"  :-)