Avatar billede angelod Novice
14. august 2004 - 20:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indgangsvinkel til flowchart programmering

Okay, først og fremmest skal jeg slå det helt fast at jeg ikke leder efter færdige løsninger her. Jeg vil godt acceptere komponenter der assisterer mig i opgaven, men ikke komplette løsninger. Det er i høj grad et forsøg på at udfordre mig selv, og se hvad jeg kan nå frem til.

Det jeg står og vil lave er noget i stil med "Datanamic Dezign for Databases", bare mere simpelt. Altså oprette bokse med nogle properties/attributes, og så have muligheden for at oprette links imellem dem, også med attributes.

Så det jeg leder efter er faktisk nogle fif til hvordan jeg bedst kan gøre det. Jeg regner med at oprette klasser til formålet, men hvordan flytter jeg dem rundt og markerer at de er valgt? Og hvordan håndterer jeg linket imellem dem? Jeg syntes der er mange ting at overveje i det, så derfor spørger jeg om der skulle være et par eksperter som allerede har leget med sådan noget, og kan give mig et par pointere?

Jeg har ikke noget imod at skulle arbejde for at opnå resultaterne, så kast endelig artikler eller små eksempler på bordet, uden at være bange for at jeg ikke fatter en meter af det. Jeg er såmænd bare kørt lidt sur i kun at lave de samme kedelige typer af applikationer og websites for virksomheder, og dette er så mit forsøg på at udvide min viden. :)

De 200 point vil blive fordelt blandt alle som giver nyttige, brugbare svar. Der gives intet for gentagelser, men det siger vel sig selv. ;)
Avatar billede angelod Novice
14. august 2004 - 20:56 #1
Hov! Glemte lige at poste linket til det program jeg nævnte.
http://www.datanamic.com/dezign/index.html
Avatar billede coladrenge Nybegynder
14. august 2004 - 21:07 #2
Hej

du kan eventuelt kigge på componenterne fra TMS-Software(skod componenter) eller fra DevExpress(rigtig gode) de findes på henv. www.tmssoftware.com eller www.devexpress.com
Avatar billede angelod Novice
14. august 2004 - 21:13 #3
Det er godt nok komponenter som hjælper, selvom de måske hjælper lige lovlig meget, men det er samtidigt "lukkede" komponenter, og de koster penge, så hvis jeg brugte dem ville jeg ikke få ret meget ud af det, i og med at jeg faktisk ikke ville lære det helt vilde.
Avatar billede coladrenge Nybegynder
14. august 2004 - 21:37 #4
Hej

Det har du ret i - dog er der fuld kildekode med begge pakker. Det nemmeste ville være at prøve at søge på eks. www.torry.net eller www.vclcomponents.com. Jeg mener jeg har noget kildekode til at ligge mht. til at flytte diverse componenter rundt på skærmen og smide placeringen i en db. Jeg skal lige se efter.
Avatar billede angelod Novice
14. august 2004 - 23:12 #5
Hvis du har ville det være lækkert. Jeg kigger mig lidt omkring efter noget brugbart, og ser om jeg kan finde det. :)
Avatar billede angelod Novice
18. august 2004 - 15:28 #6
Ville sådan set bare lige høre om du havde lokaliseret noget omkring det at flytte komponenter, samt muligvis det at vise "resizing handles" for dem?
Avatar billede angelod Novice
23. september 2004 - 22:34 #7
Lukker for nu..