Avatar billede illusion Nybegynder
14. august 2004 - 20:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kølepasta til amd cpu?

Jeg skal montere en amd athlon 1600+ i en computer, og har i den forbindelse brug for at vide, om det overhovedet er nødvendigt at bruge kølepasta mellem cpu og køler, når nu det kun er en 1600+-processor - kan det holde temperaturen nede bare med køleren?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2004 - 20:58 #1
Man skal ALTID bruge kølepasta - om det så kun var en 300 MHz processor - kølepastaen er meget dumt at undvære. Det koster jo ingenting!
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2004 - 21:10 #2
Enig med john, der er at spille hasart med sin CPU.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
14. august 2004 - 22:46 #3
Hejsa
Jeg er i princippet enige med den andre, dog har jeg en lille tilføjelse. De fleste processore leveres fra fabrikken med en kølepude monteret - denne pude er i sig selv tilstrækkelig (dog forbedre pasta køleevnen med 2-3 grader).

Skipper
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2004 - 22:57 #4
Det er kun hvis det er en boxed version - altså en med køler og det hele.
Avatar billede illusion Nybegynder
15. august 2004 - 00:09 #5
Ok - så må jeg jo skaffe det... Tak for hjælpen! John var først ude, så han får points... Men tak for det...