Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
14. august 2004 - 16:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD drev vil ikke læse skiver.

Jeg har nu siddet og ville prøve at se nogle dvd film på min pc. Men når jeg sætter en film i mit dvd drev, går den bare igang med at tænke. Altså hvor det skratter og alt muligt nede fra drevet. Men den åbner ikke filmen, og pludselig kan computeren finde på at gå død, men virker fint igen, når jeg trykker så drevet åbner. Mærkelig :S

Har nu prøvet med en af mine venners dvd film, som var en backup af en anden film, og der kunne den godt læse det. Har faktisk prøvet med 3 backup film nu. Og alle har virket, men ikke originale.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. august 2004 - 16:44 #1
Jeg vil ikke give nogen garanti.
Men måden filmene er brændt på.

Med PX-CDVDINFO kan man se hvilket filsystem skiverne er lavet (hvis man har en brænder - ved ikke om det virker med almindelig skiver).

En alm.dvd-rom kan heller ikke læse skiver hvor sporet eller skiven ikke er afsluttet.

Det er nogle af de fejl man kan lave.
Skriv når du har forsøgt noget af det.
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2004 - 16:45 #2
tja, hvis den ikke kommer med fejlmeddelser, er det jo svært at finde en præcis årsag ad den vej.
Du kunne jo prøve dette.
afinstaller din afspiller og alt hvad der hidrører playere via tilføj fjern porgrammer
slet dit drev i enhedshåndteringen

genstart.
Nu skulle den gerne selv finde drevet.
installer din player, fx powerdvd

hvad sker der så?

Tror du den kan være låst i en anden regionskode, bare for at være sikker. Måske er disse backups ikke i det almindelige dvdformat
Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
14. august 2004 - 16:46 #3
Har lige prøvet original Ringenes Herre 1, og The Siege, og begge kunne den godt læse. Men ikke 8 Mile. Prøver lige at finde nogle flere, og prøve med dem. Kan jo godt bare være den film der er fucket.
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2004 - 17:54 #4
er alle dine dvdfilm af samme regionskode?
Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
14. august 2004 - 18:00 #5
Har prøvet med flere film nu, og de virker også. Tror bare det er 8 mile der ikke virker.
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2004 - 18:12 #6
tja, intet varer for evigt. prøv den i et andet drev, og få lavet en backup.

var det løsningen lægger jeg et svar ind, var det ikke, afviser du det bare

carsten
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2004 - 18:57 #7
det kom så der
Avatar billede butcher99 Nybegynder
14. august 2004 - 21:44 #8
I skal nok ikke forvente point fra ham her.
Har svaret ham i andre tråde, hvor han har brugt svaret men selv taget pointne.
Ved gennemgang af hans profil er det ikke første gang det sker.
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2004 - 21:47 #9
ja, vi lader tiden afgøre sagen...tror altid på det bedste i folk indtil andet viser sig:-)
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2004 - 15:29 #10
takker for point:-)
Avatar billede bluglitz Nybegynder
28. august 2008 - 17:01 #11
Har præsis samme problem som "hejoggoddag" med mit dvd drev,, det har virket fin over 1 år.

Er det slidt op?