Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
26. februar 2001 - 22:49 Der er 23 kommentarer

ADSL og dumt spm.

Jeg overvejer at få ADSL fra CC.
Nu er det bare, at jeg er løbet ind i et spm. Hvis man skal bruge sit netkort til modemet, hvordan kan man så have lokalt netværk på samme tid (eller er der noget jeg totalt har misset). CC skriver, at de leverer en ADSL-router. Hvad indebærer det? Skal man stadig have en \"Software router\"

Karl Fritjof
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. februar 2001 - 22:53 #1
nej, hvis du får leveret en router med dit abonnement, skal du blot have fat i en hub eller en switch! så kan du koble alle de pc\'ere til på den du har lyst til!
Avatar billede sjover Nybegynder
26. februar 2001 - 22:54 #2
Du får en router (en slags adsl-modem)
Her kan du så tilslutte en hub, og derfra x-antal pc\'er
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
26. februar 2001 - 22:54 #3
en router fungerer stort set på samme måde som en hub. Altså du kan sammenkoble et netærk via den.

Men ellers  så kan man ahve 2 netværkskort i en maskine. Det er dog bedst at have windows2000 hvis man vil det, men andre herinde siger at det også kan fungere i win98/me selvom det fukede op for mig.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 22:54 #4
Enten skal du have 2 netkort i maskinen eller også skal du have routeren tilkoblet en hub/switch.
Ikke nødvendigt med software router hvis du vælger det sidste.
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
26. februar 2001 - 22:54 #5
Men hvis ikke hvad så?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. februar 2001 - 22:55 #6
hvis ikke du får en router med, skal du bruge 2 netkort i din pc! 1 til modemmet og 1 til den næste pc der skal kunne gå på nettet! evt. via en hub.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 22:56 #7
?????
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
26. februar 2001 - 22:56 #8
Jeg synes, at der er nogle tvetydige svar
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
26. februar 2001 - 22:57 #9
Får man leveret en router med hos CC.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 22:58 #10
Ja!!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. februar 2001 - 22:58 #11
Du får en router som er i stand til at dele ip adresser ud på lokal netværket (LAN), altså den funger som en DHCP server.
Køb en Switch fremfor en hub da en switch er hurtigere end en hub.
Sæt alle maskiner til at hente ip automatisk og det funger.
Vil du sætte en server op giver du bare denne en fast ip adresse og laver en NAT entry til denne maskine.

læs mere her http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/home.phtml
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. februar 2001 - 22:58 #12
det kommer an på hvilken hastighed du har bestilt! kig på deres produkter, så vil du se om du får en router eller blot et 1 megabit modem
Avatar billede sjover Nybegynder
26. februar 2001 - 23:00 #13
CC leverer routere med alle deres adsl løsninger

Opstilling:

Router
    |
  Hub
|    |
PC1  PC2
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. februar 2001 - 23:00 #14
--> kimrosgaard er de ikke holdt op med at del 1 meg modems ud ??

det mener jeg de er fordi de igennem routeren er i stand til at sætte denne op for sig fra deres support center??
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 23:02 #15
karl fridtjof >> læs om det. ;)
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/faq/
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 23:04 #16
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
26. februar 2001 - 23:04 #17
På et tidspunkt skrev de at du midlertidigt delte routere ud til alle, men nu tror jeg at de definitivt har droppet 1-meg modemet, og det er da godt...

se sel vpå www.adsl.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. februar 2001 - 23:07 #18
okay, det vidste jeg så ikke at de var holdt op med :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. februar 2001 - 23:10 #19
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/

jo jo alle får Router nu.

karl_fritjof jeg vil anbefale dig at købe den switch og ikke sætte 2 netkort i en maskine og derved bruge den som DHCP server, da du så altid skal starte den maskine for at gå online med de andre maskiner på netværket.
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
26. februar 2001 - 23:10 #20
Jeg tror jeg forstår nu.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
26. februar 2001 - 23:11 #21
du kan evt. få en meget prisbillig switch her: http://www.multitech.dk/
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. maj 2001 - 17:42 #22
Luk !! ??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. juni 2004 - 00:28 #23
Er det lukke tid?