Avatar billede convi Nybegynder
13. august 2004 - 18:00 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke læse fra harddisken

Hejsa..

Da jeg startede min computer op idag, kunne jeg ikke gå ind på en af mine harddiske, den kommer med fejlen:

E:\ er ikke tilgængelig
Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses

Det hele virkede fint igår da jeg lukkede computeren ned, hvad er der galt ?

Kører med windows 2000
Avatar billede zod Nybegynder
13. august 2004 - 18:19 #1
Hmm... havde samme problem, jeg blev nødtil at formatere.

tror det er det eneste at kører!

(men vent lige og se om der komme bedre forslag. ;D)

//Zod
Avatar billede convi Nybegynder
13. august 2004 - 18:20 #2
Ja for har sq mange data, jeg nødig vil miste :/
Avatar billede zod Nybegynder
13. august 2004 - 18:22 #3
ja det samme havde jeg

prøv at starte op i fejlsikret tilstand og se om du så kan

//Zod
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. august 2004 - 18:24 #4
Man behøver da ikke at formatere HD1 C:\ (hvor OS typisk ligger på) fordi HD2 E:\ ikke ka' læses !!!
Avatar billede convi Nybegynder
13. august 2004 - 18:31 #5
Har prøvet i fejlsikret, skrev stadig det samme.

Majsmarken: Tror nu også at zod mente at jeg skulle formatere HD2 E:\  :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2004 - 18:59 #6
du skal ikke formatere, men overtage ejerskabet på den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2004 - 19:00 #7
prøv først dette inden du formaterer:

start Stifinder>Funktioner>Mappevisning>Vis - fjern krydset hvor der står Enkel fildeling (Anbefales).
Højreklik på en mappe eller et drev, vælg Deling og sikkerhed >Sikerhed>Avanceret - her kan du tilføje dit navn og kryds felterne af, så skulle du få adgang til mapper og drev der er låst.
Avatar billede tumben Novice
14. august 2004 - 00:28 #8
haalllo du skal sgu da under ingen omstændigheder formatere når du har sådant et problem...brug f.eks denne
http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/faq.htm

den har jeg lige reddet en kammerats HD med...der sagde nøjagtigt det samme som din
Avatar billede convi Nybegynder
14. august 2004 - 00:48 #9
Retaxes: Synes ikke jeg kan finde noget der hedder mappevisning og heller ikke noget der hedder deling og sikkerhed.

tumben: Hvilken af programmerne skal jeg bruge, det link du giver viser 5-6 forskellige programmer.
Avatar billede haka Nybegynder
14. august 2004 - 01:49 #10
smart recovery er det program du skal bruge til det som tumben har linket til
Avatar billede tumben Novice
14. august 2004 - 09:29 #11
Avatar billede tumben Novice
14. august 2004 - 09:30 #12
aarrhh sorry ..tryk på ovenstående link...og tryk så på accepter
Avatar billede tumben Novice
14. august 2004 - 09:32 #13
ggaabb hvor er jeg ikke vågen idag...det du skal bruge hedder FILE recovery (ikke smart recovery)..bare følg mine sidste 3 links (sorry for the spam)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2004 - 11:20 #14
Nu skriver du jo ikke hvilket styresystem du bruger, min anvsing virker hvis man bruger Win2k eller WinXP og har filsystemet NTFS.
Avatar billede convi Nybegynder
14. august 2004 - 11:31 #15
tumben: den kommer med fejl når den begynder at undersøge mit E:\ drev.  Den kommer med denne fejlmeddelse: Acces violation at adress 004278C0 in module 'filerecovery.exe'. Read of adress 0000835C.

retaxes: aller nederst i mit spørgsmål står der at jeg kører med windows 2000 :)

Microsoft Windows 2000
Service Pack 4

Mit C:\ drev er NTFS
men der står at det er ukendt ved det drev der ikke kan læses.
Avatar billede convi Nybegynder
14. august 2004 - 11:36 #16
Har lige prøvet smart recovery, den kan godt kopiere filer fra den ødelagte harddisk, og over på en anden, men man kan kun vælge nogle få filformater, kan man ikke få et program der kan kopiere alt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2004 - 11:52 #17
sorry, jeg så ikke lige den nederste linie ;o)
Avatar billede tumben Novice
14. august 2004 - 12:04 #18
vælge få filformater....hvor gør du det henne ????????
Avatar billede convi Nybegynder
14. august 2004 - 12:06 #19
som sagt virkede FILE recovery ikke, så jeg prøvede SMART recovery :)

I den kan man kun sætte den til at kopiere nogle få filtyper over, og ikke mapper :/
Avatar billede tumben Novice
14. august 2004 - 16:00 #20
ok, nu er jeg med...så kan jeg desværre ikke hjælpe...FILErecovery virkede perfekt her...
Avatar billede haka Nybegynder
15. august 2004 - 16:05 #21
hvis du har en tom HD så sæt den i og install xp på den så vil den anden gå ned son slave samt skifte driv nr. så kan du rede det over på nye. har prøvet det og det virker.
Avatar billede convi Nybegynder
15. august 2004 - 18:42 #22
Oki, så må jeg jo anskaffe mig en ny harddisk :)
Avatar billede convi Nybegynder
23. august 2004 - 22:09 #23
Fandt aldrig ud af hvad der var galt med disken, men jeg prøvede programmet: "Getdataback" og den kan kopiere alle data over på en ny harddisk, så nu er alle mine data reddet :)

Fik jo ikke nogle rigtige svar fra jer, men synes godt jeg vil dele lidt point ud til de af jer der kom med nogle fornuftige svar :)

Så hvis retaxes, tumben og haka vil lægge et svar giver jeg jer lige lidt point fordi i gad at hjælpe mig :)
Avatar billede tumben Novice
23. august 2004 - 22:14 #24
et lille svar
Avatar billede haka Nybegynder
25. august 2004 - 14:03 #25
ok det er jo godt der ikke gik noget tabt.
Avatar billede convi Nybegynder
27. august 2004 - 19:31 #26
ja så synes jeg i har haft nok tid til at svare, tak for hjælpen.
Avatar billede yvette Nybegynder
24. marts 2006 - 08:11 #27
Jeg takker for dette spg da jeg lige har haft samme problem! Jeg vil forsøge med det Getdataback også :)