Avatar billede verakso Nybegynder
13. august 2004 - 17:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Regndråber på et billede

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har brugt en java applet til at opnå en regdråbe effekt på et billede.

Hvis man vil se hvordan det ser ud er adressen: http://www.boegh.com

Jeg har ledt efter eksempler på hvordan dette kunne laves i flash, men dem jeg hidtil har fundet, var ret flade i sammenligning med den ripple effekt som der findes i appleten.

Kan det overhovedet lade sig gøre, og i givet fald hvordan?

Det ville være dejligt om en havde en .fla med den fornødne effekt jeg selv kunne side og lege med.

Med venlig hilsen

/Thomas
Avatar billede boris Mester
13. august 2004 - 17:19 #1
For en gangs skyld en hjemmeside, der er rolig og behagelig at kigge på!
Avatar billede mat Nybegynder
13. august 2004 - 19:58 #2
Der står at min browser ikke forstår Java...men den kan da ellers godt se appletter normalt (kan det være den ikke forstår MS *host*Java*host*)?...hvor ondt!
Avatar billede kragekjaer Praktikant
13. august 2004 - 21:56 #3
du skal først lave dråben i et mc, derefter bruger det som mask på et lag med billedet på, i et andet lag har du så igen billedet.....måske ikke helt til at forstå men det er vejen
Avatar billede amokart Nybegynder
14. august 2004 - 00:09 #4
Jeg har et eksempel på en sådan dråbe-effekt. Smid din mail og jeg sender den til dig.
ellers kan du finde div. vandeffekter her: http://www.flashkit.com/search.php?cat=movies&field=Description&per=10&page=1&term=water&x=37&y=10
Avatar billede verakso Nybegynder
14. august 2004 - 11:35 #5
Jeg har selv søgt en del videre og det bedste jeg har fundet indtil nu er dette:
http://www.entheosweb.com/Flash/ripple_circle.asp

Denne lille tutorial er en gennemgang af det som kragekjær skriver, og er den flotteste ripple effect jeg har fundet til dato.

Det jeg så bare mangler er, at fatte hvorledes man kan lave disse dråber sporadisk & tilfældigt på hele billedet

Jeg har selv søgt på http://www.flashkit.com på ting som raindrops, ripple og water, men jeg syntes ikke det jeg har fundet indtil videre kommer op på højde med den effekt der ligger i den java applet.

Endelig kan jeg næppe forestille mig at den applet der er på min side er lavet i MS som mat antyder, jeg tror snarre at det er et misk mask af forskellige fortolkere på ens egneg klient. Eksempelvis kan jeg ikke se siden på en Mac eller min SuSe, det er derfor jeg gerne vil gå væk fra Java og bruge Flash i stedet.
Avatar billede amokart Nybegynder
14. august 2004 - 16:05 #6
Avatar billede verakso Nybegynder
21. januar 2005 - 14:50 #7
Uha det er lang tid siden jeg har været her.

Well først svar til mat: Jeg har efter at jeg nu bruger firefox fundet ud af hvor dårlig en html skribent jeg er. Jeg har i alt for lang tid ligget under for Internet Explorer's dårlige dominans, og har lavet sider kun til denn browser.. [Fejlem ligger i at jeg har skrevet applet'en ind som <object> og ikke <applet>.. Mega bøf.

Svar til amokart. Tak for tilsendte, det var ikke helt det jeg ønskede, men der er ikke dukket andre alternativer op. Uheldigvis er min trial af FlaxMX helt whacked up, så den ville ikke kendes ved fla filen. However drop et svar og du får points.

/Thomas
Avatar billede amokart Nybegynder
21. januar 2005 - 15:49 #8
tak for det, men jeg vil lade dig vurdere, om du vil give point, for noget du ikke kan bruge :o/
amok
Avatar billede verakso Nybegynder
24. januar 2005 - 18:40 #9
Selvfølgelig skal der deles point ud.
Det er jo ikke din fejl at min Flash har besluttet sig af gå i dørken, og uanset om det ikke lige var det jeg søgte, så har du trods alt gidet at svare, og sende mig en fil.
Den slags bør belønnes her på eksperten.