Avatar billede samuelsen Nybegynder
13. august 2004 - 13:58 Der er 8 kommentarer

Popup med betalinger?

Kære eksperter!

Jeg er netop ved at udvikle en internetshop, når kunderne skal benytte dankortbetaling, har jeg lavet at de skal indtaste kreditkortnummer, udløbsdato mv. i en popup. Dog sker der det at når kunderne har installeret en eller anden popupkiller, kommer denne dankortbetalingsformular aldrig frem, og kunden kan ikke købe noget. Det er jo ikke så godt, derfor vil jeg høre om der er muligheder for evt. at lave en popup som ikke fanges, eller kan man evt. benytte bare at åbne i et nyt vindue? og så sætte nogle variabler på dette vindue, så størrelsen bliver som var det et popup..
fx. 300x300 pix eller et eller andet??!?

De bedste hilsner
Samuelsen
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2004 - 14:15 #1
En popup stopper åbner alle vinduer, undtagen dem der er et link som brugeren selv skal trykker på:

<a href="side.html" target="_blank">Åbn betaling</a>

Burde ikke blive blokeret.
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 14:21 #2
Medmindre man, som jeg, har indstillet popupstopperen til den aggressive indstilling, som er nødvendig her på Eksperten ...

Men det er rigtigt, normalt vil et direkte link til en popup ikke blokere ...

-- og mange popup-stoppere vil også tillade window.open i et a-tag, så man selv kan bestemme størrelsen !-)
Avatar billede samuelsen Nybegynder
13. august 2004 - 16:05 #3
s
Avatar billede goose Nybegynder
13. august 2004 - 21:01 #4
Inden du forelsker dig alt for meget i popup så mener jeg der er noget med, at for at PBS accepterer det så skal hængelåsen vises i browseren således at brugeren kan se der er tale om en sikker forbindelse.

Jeg har kendskab til en webshop som kørte i frames der fik et påbud om netop dette fra PBS.

/Goose
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2004 - 10:18 #5
Man jo jo også beholde statusbaren i pop-uppen, så man kan se hængelåsen.
Avatar billede goose Nybegynder
16. august 2004 - 18:46 #6
el_barto >> det har du ret i .....

/Goose
Avatar billede samuelsen Nybegynder
16. august 2004 - 23:42 #7
hej alle! tak for alle jeres forslag - men hvad er jeres erfaringer? med popupkillers? hvilke er bedst,  hvad kan man som web-programmør gøre for at "omgås" disse, når det nu IKKE er en irriterende reklame. Lad os antage at det ikke er muligt at lave betalingen i sammen vindue.
Avatar billede roenving Novice
17. august 2004 - 02:06 #8
Fortælle folk at de bliver nødt til at disable popup-killeren, mens de gennemfører betalingen ...

For hvis de stoler nok på dig til at overføre penge til dig, burde de også stole på, at du ikke voldfører dem ...

Måske give et lille hint om måden at gøre det på, flere af killerne understøtter at omgå ved at holde Ctrl nedtrykket eller dobbeltklik på ikonet i system-trayen !-)