Avatar billede day Nybegynder
26. februar 2001 - 21:38 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Domænenavn og Host

Jeg har godt set spørgsmål ang. dette, men jeg har ikke fulgt ordentligt med.
Er der nogen der har en løsning, hvor man ikke skal binde sig til at skifte fastnetforbindelse eller andre snærende ting.
Jeg er ikke intesseret i web-adresser hvor jeg selv kan undersøge sagerne, det har jeg gjort, men er kørt træt.

Jeg har brug for to domæner med tilhørende host. Siderne indeholder kun (d)html og javascript. Det ene fylder måske 20 mb.

Hos Tele Danmark/Opasia, er prisen:
Domænenavn: 500 + 100 kr/kvt.
Hjemmeside på 20 mb 500 kr./oprettelse + 525/kvt.
Hilsen Day
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. februar 2001 - 21:43 #1
Du kan købe et .dk domæne hos 1klik.dk for 40,-
Du kan derefter få hostet din side hos Freepaq.dk det er gratis.
Mvh WebmasterDK
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 21:44 #2
Se hos os www.web-sale.dk Der ligger prisen noget under TD og der skal du ikke gøre andet end at bestille. :o)
Avatar billede sjover Nybegynder
26. februar 2001 - 21:46 #3
www.azero.dk
25 mb = 49,- kr/md
oprettelse 699 (incl 12 md)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. februar 2001 - 21:47 #4
det var ikke 40 men 49 per år, sorry
Mvh WebmasterDK
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. februar 2001 - 21:51 #5
Hos tutten.dk kan du få hostet din side med ditnavn.tutten.dk, der har du ubegrænset plads.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 21:56 #6
Det kan man mange steder, kommer an på om man vil have sit indhold liggende på en gratis server, der er ingen garanti.

MEn kommer oxo an på hvor seriøst det er.
Avatar billede podata Nybegynder
26. februar 2001 - 21:56 #7
Hos www.nettonet.dk har de et ok tilbud pt:
Domæne og domæne registrering (inkl.1 år betalt hos dk-hostmaster).
Oprettelse af, og de føste 3 mdr. på webhotel betalt.
Alt til en meget fordelagtig pris synes jeg 149,- + moms.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 21:58 #8
podata> Der er jo KUN tale om 5 MB samt 1 POP3.. Day skal bruge 20, så mon ikke det bliver lidt dyrt i længden?
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 22:01 #9
Men der kan du så hos os få 30 MB Plads samt 30 POP3 konti Domæne og domæne registrering (inkl.1 år betalt hos dk-hostmaster) + meget mere for 150 for 3 måneder *gg*
Avatar billede day Nybegynder
26. februar 2001 - 22:07 #10
Jeg vil ikke ha\' et navn med fx. www.MitNavn.tutten.dk.
Det ser ikke ud til at der er nogen nemme løsninger, for jeg får alligevel en del adresser, hvor jeg skal læse om forretningsbetingelser og for mig kryptiske kommentarer som \"kommer an på om man vil have sit indhold liggende på en gratis server, der er ingen garanti\"
??? !!! HJÆLP!!!
Jeg vil bare ha\' to domænenavne der hedder www.MitNavn.dk + en host, hvor jeg ikke skal gennemskue alle mulige skjulte betingelser og hvor jeg kender den reelle pris.
Den ene hjemmeside er rimelig seriøs (register). Der må være en vis sikkerhed for, at hosten er \"på\".
Day
Avatar billede sjover Nybegynder
26. februar 2001 - 22:12 #11
www.azero.dk
25 mb = 49,- kr/md
oprettelse 699 (incl 12 md)

Her kan du få www.ditnavn.dk
De har gode danske servere og er stabile.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 22:12 #12
day>> *ss*

Ikke så nemt at gennemskue din sidste tekst, derfor prøver jeg, måske misforstå jeg..

Du få følgende:

Domænenavn (inkl.1 år betalt hos dk-hostmaster).
30 MB serverplads
30 POP3 Konti
Ubegrænset mailalias
Web administration (mail konti)
Ugentlig backup
Antivirus beskyttelse
1 FTP-adgang
Frontpage 2000 ext. (Hvis det ønskes)
ASP
Access
PHP4
WAP
Standard CGI
Support
Statistik

Pris pr. måned 50 kr ex moms, det er det..

Hmmm betingelser er der altid.. ingen porno, erotisk materiale, men det er vist det vigtigste..
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. februar 2001 - 22:17 #13
jeg mener stadig freepaq + 1klik lig ditnavn.dk ogbegrænset plads lig = 49Dkr.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 22:18 #14
webmasterdk> Kræver det ikke reklame i toppen? eller undgå man det ved at gøre det på den måde?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. februar 2001 - 22:21 #15
Bacardil >> nej desværre ikke, men den fylde jo næsten ingenting sammenlignet med andre gratis udbydere, og så er det ikke nytteløs info der står der, men aktuelle nyheder
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 22:23 #16
Det var bare et spm. kunne jo være det var en snyder, selvom benytter man gratis tjenester, så er det mindste man kan oxo at have det banner liggende i toppen..

Selvom alle prøver at kode sig fra det
(men det er jo en anden disko.)
Avatar billede day Nybegynder
26. februar 2001 - 22:31 #17
Det var da noget som lignede klare svar!
Nu er det jo bare svært at vælge om det ene eller det andet er det bedste bud.
1) www.azero.dk 25 mb = 49,- kr/md oprettelse 699 (incl 12 md)
2) www.nettonet.dk har de et ok tilbud pt:
Domæne og domæne registrering (inkl.1 år betalt hos dk-hostmaster).
Oprettelse af, og de føste 3 mdr. på webhotel betalt - 149,- + moms.
3) www.web-sale.dk: - Der ligger prisen noget under TD og der skal du ikke gøre andet end at bestille. :o) (men hvad men oprettelse o.s.v.)

PS. Hvis I synes at jeg lyder som om jeg ikke ved hvad jeg taler om, så har I helt ret. Men det har altså ikke noget med porno at gøre ;-)
Day

Avatar billede day Nybegynder
26. februar 2001 - 22:35 #18
Ingen reklamebetingelser!
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 22:36 #19
day>>

Der er ikke stor forskel på disse 3 firmaer..

1) Tja... ved det ikke *S* - Spørg sjover

2) Det er for 5 MB serverplads samt 1 POP 3 - Skal du op og have 20 MB plads er den årlige pris omkring 1440 kr.

3. Det er de 50 kr. ex moms med domænenavn (dog kun det ene af de 2, det andet koster 55 kr. og pege på til domænet)

Alt ialt:

50* 12 = 600,-
55*  1 =  55,-
5*12  =  60,-

Dette er den fulde pris ex moms for 1 år

Men der er ingen oprettelse m.m.
Avatar billede day Nybegynder
26. februar 2001 - 22:59 #20
Tak for svarene. Det er ikke så nemt at gennemskue.
Hilsen Day
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 23:01 #21
Det er med Webhoteller som brugt bilforhandlere.. *gg*

Syntes nu ikke det er så svært at gennemskue, dog de staeder hvor de tager oprettelse, forstå ikke hvorfor de ikke bare siger det er vores pris og fjerner oprettelsen, men nu skal jeg ikke gøre dig mere forvirret.

har du spørgsmål omkring noget så bare skriver herinde eller kontakt me ps@web-sale.dk  - Så skal jeg hjælpe dig så vidst muligt...  Om det er hos os eller freepaq
Avatar billede day Nybegynder
26. februar 2001 - 23:23 #22
Ja, brugtbilforhandlere taler også godt for deres syge moster - og det gør du også ;-)
Day
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 23:29 #23
Tak,  det trager jeg som et komplient
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. februar 2001 - 23:29 #24
Arrhh trager = Tager
Avatar billede day Nybegynder
26. februar 2001 - 23:30 #25
Det var det også.