Avatar billede ww Nybegynder
26. februar 2001 - 21:38 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Delign af Internetforbindelse via Kabelmodem! Hvordan?

Jeg har for nyligt fået en dejlig forbindelse via kabelmodem, men kan ikke dele den med min bror som jeg gjorde med mit modem.

Dansk Kabel TV snakker om en Hub, mens andre siger noget helst andet. Hvad skal der til?
Avatar billede sjover Nybegynder
26. februar 2001 - 21:49 #1
Jeps du skal bruge en hub.

kabelmodem adgang
    |
    Hub
  |    |
PC1    PC2
Avatar billede gruk97 Nybegynder
26. februar 2001 - 21:57 #2
Hvilke OS kører I??
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
26. februar 2001 - 22:19 #3
Behøves du skam ikke !

I hvert fald ikke med det SURFboard kabelmodem jeg har ved TeleDK...

PC 1:

Har 2 netkort, det 1 netkort er fra modemet og det andet netkort er til den anden computer...

Det virker ganske fint, men så skal PC 1 også være tændt før at PC 2 kan komme på.

PC 2:

1 netkort som bare er forbundet med den anden computers netkort nr 2.

- Med SyGate har jeg delt forbindelsen præcis på den måde jeg lige har forklaret (eller...prøvet på i hvert fald).

Håber det virker for dig :o)
Avatar billede gruk97 Nybegynder
26. februar 2001 - 22:24 #4
Hvis du har Win98/ME/2000 kan du benytte den \"Deling af Internetforbindelse\", der følger med. Jeg har 2 pc\'er forbundet ligesom glaede.dk, den ene med win2k og den anden med win98se, og der benytter jeg \"deling af internetforbindelse\" i 98\'eren og det virker fint!
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
26. februar 2001 - 22:33 #5
Nemlig gruk97 =)

Jeg kan bare ikke få min Win ME´s deling halløj til at virke efter jeg har fået mit nye internet. (??) Men er lidt ligeglad da SyGate virker ganske fint...sårh :)
Avatar billede ww Nybegynder
27. februar 2001 - 21:20 #6
Jeg bruger et kabelmodem fra Dansk Kabel TV (må også være fra TeleDanmark så), og jeg prøver at smide mit andet PCI kort i maskinen.

Hvilket program enbefaler I, som det absolut bedste? Jeg har kørt med WinROUTE da jeg havde mit 56k Modem, men det var en del ustabilt, og ikke freeware. Er der noget Freeware som er værd at kigge på, eller skal jeg have pengene op ad lommen endnu engang?
Avatar billede gruk97 Nybegynder
27. februar 2001 - 21:48 #7
Afhængigt af dit operativsystem, kan du som nævnt bruge det, der følger med. Det er formentlig ikke installeret standard, men det gøres blot under tilføj/fjern programmer. Jeg bruger det selv, og det virker ganske udmærket!
Avatar billede ww Nybegynder
27. februar 2001 - 21:51 #8
Jeg har nu smidt det andet netkort i dyret, men vi kan ikke finde hinanden over netværket. :(

Kan Netkort2, have en anden IP addresse end den jeg har til min ISP?

Jeg har gjort følgende:
Min maskine:
Netkort1 (til kabelmodem)
Angivet IP som jeg har, angivet DNS og og Gateway.

Netkort2: (til netværket)
TCP/IP: Angivet IP addresse 192.168. 0 . 1

IPX: Rammetype: 8.03

Netkort 1:
Min brors maskine:
TCP/IP: Angivet IP 192.168. 0 . 1

IPX: Rammetype: 8.03

Hvad er der i vejen her?
Avatar billede ww Nybegynder
27. februar 2001 - 21:52 #9
Sludder og vrøvl. Min brors IP er 192.168.0.2 :)