Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 08:34 Der er 16 kommentarer

opdatering af hjemmeside

hej... jeg har en hjemmeside, hvor jeg skal have opdateret nogle hyperlinks på min hjemmeside (www.toender-badminton.dk).. jeg bruger dreamweaver 2004 til at lave hjemmesiden i og uploade den. som nogen muligvis vil kunne se bruger jeg css osv... men som sagt kan jeg ikke opdatere min link menu.. nogen der kan hjælpe....
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
13. august 2004 - 09:46 #1
Prøv at slet det du har på serveren, så upload det igen.
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 10:03 #2
det har jeg prøvet... jeg slettede alt hvad jeg havde uploadet til browseren. derefter lagde jeg det ud igen, men det virker stadigvæk ikke...
Avatar billede dragonbook Nybegynder
13. august 2004 - 12:59 #3
Hvad mener du med du ikke kan opdatere dine link ?
Avatar billede dragonbook Nybegynder
13. august 2004 - 13:04 #4
Jeg kan se at linkene billeder og hold alle mangler endelsen .php i linket !
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 13:09 #5
Har du prøvet at slette din cache i browseren ?-)

-- og det er bestemt ikke usandsynligt at serveren cacher i et ret betydeligt tidsrum !-)
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 13:41 #6
meningen er at jeg ville slette linkene hold og billeder... og det har jeg gjort på den version jeg har liggende på min computer og derefter har jeg uploadet den.. men som sagt vil den ikke opdatere den.. hvordan sletter jeg min cache i browseren??
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 13:46 #7
Funktioner --> Internetindstillinger... --> Slet filer... i Midlertidige Internetfiler-sektionen --> hak af i Slet alt offlineindhold, Ok, Ok ...
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 13:51 #8
jeg har lige gjort som du sagde, men det virker stadigvæk ikke??
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 14:02 #9
Hrm, browserens caching kunne være en mulighed ...

Hvis du kigger på filerne i din FTP-klient, så kan du vel se, at de er opdateret ...

Hvis de er, må du lige vente på, at web-serveren fornyer sin cache !-)

Faktisk en hammer-irriterende feature, når man sidder og udvikler, men i almindelig drift hammer-smart, fordi den så ikke skal spekulere nærmere over, hvad der skal sendes af sted !o]
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 14:04 #10
jeg har lige opdateret den igen og der står "modified 13/08/04 14:08"
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 14:17 #11
-- og dine links er stadig ikke opdateret ?-)

-- prøv i FTP-klienten at vise indholdet af dine uploadede filer, så du kan sikre dig, at det er de helt rigtige ...
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 14:20 #12
jeg har prøvet at slette index.php fra min harddisk og hentet det igenog åbnet det, men af en eller anden mærkelig årsag ser hjemmesiden ud som jeg gerne vil have den nu???:s kan det have noget med mit .css dokument at gøre... eller skal jeg skrotte det hele og starte forfra....
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 14:25 #13
Nej, det burde ikke kunne have nogen indflydelse, at din css-fil ser ud på den ene eller den anden måde, men det er ikke usandsynligt, at dit webhotels server har en ret stor cache, så en opdatering kan være lang tid undervejs ...
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 14:28 #14
okay.... er der en måde, hvordan jeg kan finde ud af om det er webserveren og hvis det er, hvor lang tid går der ca... jeg bruger www.b-one.dk..
Avatar billede roenving Novice
13. august 2004 - 15:01 #15
Måden er at se, om det er den rigtige fil på serveren, f.eks. ved at downloade den via ftp ...

-- og det med tiden kan jeg ikke komme med bud på, for det kan være vidt forskelligt !-)
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
13. august 2004 - 15:02 #16
okay.. jeg venter lige lidt med at give dig point til jeg kan se om det virker....