Avatar billede knx Nybegynder
12. august 2004 - 22:24 Der er 7 kommentarer

virus/spyware

Jeg har enten det ene eller det andet bavl på min computer.

Ad-aware, spybot og avast er gennemkørt, og der er stadig noget skidt på den. Jeg har bøvlet længe med det og vil blive MEGET glad, hvis der var en der kunne hjælpe mig med at blive _helt_ clean.

Her er en hijackThis log til at starte med - ikke at jeg regner med den fjerner alt.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:29:21, on 12-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSEC.EXE
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\program files\powerstrip\pstrip.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
D:\spil\steam2\Steam.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
D:\Sikkerhedsting\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fys.ku.dk/~wang/links.html
O1 - Hosts: 213.159.117.235 auto.search.msn.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\program files\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\spil\steam2\Steam.exe -silent
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Et af mine problemer er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal finde ud af hvad det er for noget skidt der ligger på min comp.

Problemer:

- Når jeg åbner IE popper spywareguard op og siger, at noget vil ændre min startside. Samme når jeg lukker et vindue.

- Min mus "hakker" og der komer mærkelige blipblop lyde, som når XP har fundet ny hardware.

- Compen lukker ned af sig selv enkelte gange - ikke særlig  ofte.

- "XP error with IE 6.x" popper op i et lille vindue fra systray.

Jeg er oppe hele natten - please hjælp ;)
Avatar billede andersenph Nybegynder
12. august 2004 - 22:27 #1
Jeg kan da starte på den :O)

Kommer tilbage om lidt med hvad du skal gøre
Avatar billede andersenph Nybegynder
12. august 2004 - 22:32 #2
Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilket af de 7 links du downloader fra.

Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt.

Når du er færdig med det, starter du computeren op i fejlsikret tilstand.
Så starter du hijackthis op.
Scan og sæt vinge i:
O1 - Hosts: 213.159.117.235 auto.search.msn.com
Fix den og genstart.

Kom med ny log :O)
Avatar billede knx Nybegynder
12. august 2004 - 22:40 #3
5 min ;)
Avatar billede knx Nybegynder
12. august 2004 - 22:46 #4
tager lidt tid, med en mus der er helt grassat - det er som om jeg sidder og piller stikket ud af usp porten og sæter det i igen, hvis du forstår - hvis dukan hjælpe mig med at fixe det er jeg evig taknemmelig. Ville have reinstalleret, men mit dvd drev er i stykker ;)
Avatar billede andersenph Nybegynder
12. august 2004 - 23:22 #5
Det lyder som om at maskinen trænger til et større eftersyn :O)

Jeg takker af for i dag...
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. august 2004 - 05:41 #6
Avatar billede knx Nybegynder
13. august 2004 - 14:28 #7
Jeg er ligeglad med fremtidig beskyttelse pt. Mit størte problem er min mus... Firewall kan jeg få når problemet er løst. Vil køre cwshredder...