Avatar billede lightholm Nybegynder
12. august 2004 - 22:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Install problem: Windows XP Proff. Service Pack 1-cd

Hejsa
Jeg har en nyformat. 40 GB HD og vil gerne installere XP Prof
(DK)
PC-en er købt brugt og jeg fik en cd med med en XP Prof.
Efter jeg har bootet på mine 6 disketter og lige inden selve installationen går i gang, spørg den efter:                Windows XP Proff. Service Pack 1-cd
... men den har jeg ikke :o(

Hvorfor skal XP bruge denne cd og kan jeg slippe fra dette punkt?
Avatar billede hcma Novice
12. august 2004 - 22:08 #1
hvorfor booter du ikke direkte på din CD ?
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede kenp Novice
12. august 2004 - 22:10 #2
eller henter de disketter som skal bruges til den cd uden sp1
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2004 - 22:11 #3
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291 - brug disse disketter - dem du bruger er til XP versionen MED SP1
Avatar billede lightholm Nybegynder
12. august 2004 - 22:11 #4
Det er en længere historie . . . .
Jeg har sat en ny HD til og har nu to HD i min pc.
Den eneste måde jeg kan forbinde HD, cd-romdrev m.m. gør, at jeg ikke kan boote på mit cd-romdrev, da cd-romdrev sidder på samme kabel!
... mon det giver mening?
Avatar billede lightholm Nybegynder
12. august 2004 - 22:14 #5
john_stigers ... jeg prøver de disketter og sender dig point, hvis det virker ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2004 - 22:18 #6
Jeg syntes kenp skal have dem - min kommentar var bare en underbyggelse af det kenp skrev, for jag havde set hans kommentar før jeg kommenterede ;)
Avatar billede kenp Novice
12. august 2004 - 22:19 #7
john du er ved at være gammel ;) nu skal vi lige se om det virker!

Lightholm -> nej det giver ikke mening at du ikke skulle kunne boote op på dit cd-rom drev det kan du indstille i bios det har ikke noget med hvordan de er monteret på dit ide kabel.
Avatar billede kenp Novice
12. august 2004 - 22:20 #8
ups svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2004 - 22:20 #9
Gammel? Kan du sige træt ;)
Avatar billede kenp Novice
12. august 2004 - 22:22 #10
*G* ja velkommen ;)
Avatar billede lightholm Nybegynder
12. august 2004 - 23:03 #11
Det virkede desværre ikke med de disketter. (Installationen kunne ikke gå videre, da der ikke blev fundet nogen HD)

Jeg synes det er meget underligt, at jeg ikke kan boote på mit cd-rom drev ...
og har ellers ret meget styr på bios ......
Avatar billede kenp Novice
12. august 2004 - 23:07 #12
når din computer starter op finder din computer så harddiske, cd-rom m.v.? prøv lige at se bag på din harddisk om den er jumpet til master og dit cd-romdrev som sidde rpå samme kabel til slave!
Avatar billede lightholm Nybegynder
12. august 2004 - 23:09 #13
kigger på sagen ... nu!
Avatar billede lightholm Nybegynder
12. august 2004 - 23:16 #14
Jeg har hvrken jumper på cd-drev eller HD ... men de virker fint
Avatar billede kenp Novice
13. august 2004 - 08:20 #15
finder computeren dem når den starter op? hvis ja så skulle det også virke når du brugte de disketter (forudsat at den finder cd-rom efter harddiske)
Avatar billede lightholm Nybegynder
13. august 2004 - 12:58 #16
Der er fejl på HD, men efter 5-6 genstarter fik jeg liv i den og har nu fuldført min XP installation ;o)