Avatar billede michael1265 Nybegynder
12. august 2004 - 21:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

IDE/ATA.. hvor mange kan man tilslutte

Jeg vil bare høre om der er nogle der ved hvor mange komponenter man kan koble på et IDE kabel/port ??

Jeg står i den situation at jeg har 2 drev, samt 3 hdd jeg skal have tilsluttet på mit mb. Jeg har en IDE port og en SATA. Den ene hdd er sata så det er fint nok. Resten er ata. Kan jeg så koble 2 cd-drev samt 2 hdd på en IDE port ??
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:27 #1
ja det kan du sagtens
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2004 - 21:28 #2
2 drev på porten er max, ellers skal du have en PCI IDE kontroller.
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:28 #3
Det eneste der evt kan blive er at din strømforsygning måske ikke kan levere strøm til det hele
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2004 - 21:28 #4
rebecca>det er kun SCCI, der kan kobles flere på.
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:30 #5
shit så ikke at du ville have både cd og hd'er på samme ide, som peet49 skriver kan du ikke det men du kan så købe et kort og sætte i en pci port med en ekstra ide kanal
Avatar billede rebecca Novice
12. august 2004 - 21:31 #6
peet49 jeg så det for at han ville have 2 hd'er på en ide kanal og ikke cd drev også :o)
Avatar billede michael1265 Nybegynder
12. august 2004 - 21:35 #7
Ok mange tak....så har jeg lige et side spørgsmål.....mit bundkort er et Asus A7V-600 og jeg kan ikke rigtig blive klog på om den indeholder flere end 1 IDE port og 1 Sata port. Der står i info om kortet at der er 2 af hver, men jeg syntes ikke jeg kan se dem ??
Avatar billede screem_brille Novice
12. august 2004 - 21:36 #8
de 4 andre enheder kan sagtens sidde på de 2 IDE porto som sidder på alle bundkort nu om dage (for 10-8 år siden var det mere alm. med kun en port), så det burde du ikke have problemer med. (der er en primær og en sekundær kontroller på bundkortet, de kan hver styre 2 IDE/ATAPI enheder)
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2004 - 21:37 #9
Jeg har ikke set board`s, hvor der ikke var 2 IDE porte; men kender ikke dette board.
Avatar billede michael1265 Nybegynder
12. august 2004 - 21:39 #10
ja der kan sidde 2 på hver IDE, det er jeg med på. Men der står at der er både IDE og SATA på mit kort, men kan kun se to porte ??
Avatar billede michael1265 Nybegynder
12. august 2004 - 21:40 #11
og det er jo ikke nok, hvis jeg skal bruge 2 IDE hdd og en Sata hdd samt 2 drev
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2004 - 21:41 #12
Så skal du indvistere i en IDE kontroller, de er nu ikke så kostbare.
Avatar billede screem_brille Novice
12. august 2004 - 21:45 #13
michael ja 2 40 bens porte på bundkortet ikke ? og på kablet er det 3 stik, men er det ikke nemmere at du fortæller hvilket board du har så vi kan se og vejlede dig rigtigt? (ved du det ikke kan du benytte everest tila t se de oplysninger, findes med google, og er gratis)
Avatar billede michael1265 Nybegynder
12. august 2004 - 21:51 #14
Det skrev jeg også i en tidligere kommentar ;o) Asus A7V-600. Men jeg har selv fundet ud af det....tjekkede lige min manual en ekstra gang og den er god nok. 2 IDE samt 2 SATA....så den er fjong, så ingen problemer aligevel. Tak for hjælpen til jer alle
Avatar billede screem_brille Novice
12. august 2004 - 22:05 #15
ok, men en anden gang så vent dog med at give point, 4 min. er ikke meget, og var du fjøjet ud og købe en kontroller (nu det ikke var nødvendigt) havde du nok ærgret dig lidt...