Avatar billede franzy Nybegynder
12. august 2004 - 20:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

onKey på en Frame

Ey

Jeg har et program (spil) som består af 1 form. I denne form er der så en hel del frames som fylder hele formen ud. Efterhånden som de skal bruges sætter jeg vissible:=true og bringtofront. I en a framesne vil jeg gerne registrere når brugeren trykker på en tast og hvilken. Jeg ved man kan bruge onKeyDown til det og det fungere fint med en form. Så snart en af de forskellige frames er synlige fungere formens onKeyDown ikke, og frames har ikke en onKeyDown event.

Spørgsmålet er så:
Hvordan kan jeg registrere tastetryk fra en frame?
Avatar billede qweqwe Nybegynder
12. august 2004 - 20:31 #1
DU STILLER SPØRGSMÅL PÅ MIN KONTO
Avatar billede franzy Nybegynder
12. august 2004 - 20:40 #2
aigh?
Avatar billede qweqwe Nybegynder
12. august 2004 - 20:52 #3
UNDSKYLD JEG ER HVIS IKKE RIGTIG VÅGEN, DER ER NATURLIGVIS INTET GALT!!! UNDSKYLD.
Avatar billede franzy Nybegynder
12. august 2004 - 20:52 #4
:/ - også med caps lock :D
Avatar billede franzy Nybegynder
12. august 2004 - 21:27 #5
hmmm - er mit spørgsmål for kringlet eller er der bare ingen delphi nørder online i aften? :)
Avatar billede borrisholt Novice
13. august 2004 - 08:38 #6
Franzy>> Jeg tror godt jeg forstår hvad det er du vil. Du vil bare have dit OnKeyEvent til at fungere på din form, uanset omder er frames synlige eller ej ?

Jeg TROR (har ikke testet), at det er nok at sætte KeyPreview := true på din form, og hvis ikke så skriv tilbage .. så finder jeg på noget andet.

Jens B
Avatar billede franzy Nybegynder
13. august 2004 - 11:04 #7
Det var det jeg mente og det var det der sku til :D

thx