Avatar billede night-stalker Nybegynder
26. februar 2001 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nedlukning??????

Hej alle sammen jeg har et lille problem.

Jeg har en win2000 maskine med ATX kabinet og Advanced strømforsygning.

Når jeg siger at den skal lukke ned ville den i win98 og ME fint lukke det går bare ikke i Win2000.

Jeg har installeret SP1....
Avatar billede gruk97 Nybegynder
26. februar 2001 - 19:29 #1
Du skal ændre i kontrolpanelet under strømstyring, der kan du sætte den til at lukke ned ved afbrydelse!
Avatar billede handmade Nybegynder
26. februar 2001 - 19:33 #2
Højreklik skrivebord -egenskaber-strømindstillinger-faneblad APM- kryds i APM
Avatar billede night-stalker Nybegynder
26. februar 2001 - 19:37 #3
Når jeg afkydser APM- genstarter den istedet for at slukke.

Ps.. det virker findt i 98 og Me og linux
Avatar billede extrahand Nybegynder
27. februar 2001 - 16:56 #4
Hvis du har en har en multi-processor maskine er det helt umuligt (desværre). Citat fra Microsofts hjemmeside: APM virker overhovedet ikke på MP-maskiner.
Jeg har selv een som jeg udskifter nu.
Avatar billede maagen Nybegynder
28. februar 2001 - 21:05 #5
extrahand >>

Det var da mærkeligt - kan du finde linket på MS sider - det vil jeg gerne se...

Desuden virker det fint på min multiprocessor maskine!

Night-Stalker >>

I enhedshåndteringen - hvilken enhed står der under \"computer\"

Jeg havde selv nogle problemer med at få min til at virke. Min løsning var at updatere min BIOS og derefter reinstallere. Hvilket bundkort har du? Hvis det tilfældigt er ABIT BP6 så kig lige på dette link - det er det du skal bruge - ikke ABIT officielle side!

www.bp6.com

Håber det kan hjælpe - ellers må du lige sige til...

Det der skal til er formentlig at windows skal detektere din computer som ACPI kompatibel.
Avatar billede extrahand Nybegynder
01. marts 2001 - 08:35 #6
Linket: http://www.microsoft.com/danmark/support/windows2000/articles/242495.asp
Har tilfældigvis selv en Abit BP6, dog kun med en processor. Min comp. er ligeledes kun detekteret som en AT/AT Compatible.
Avatar billede maagen Nybegynder
05. marts 2001 - 19:15 #7
Mærkeligt - min fungerer nu stadig perfekt :)

Det med hvordan den er detekteret, kan meget vel have noget at gøre med hvilken BIOS version du havde på installations tidspunktet (se tidligere nævnt link).

Min er detekteret som ACPI multiprocessor PC.

Hvad kan vi så konkludere - MS kendet åbenbart ikke deres eget software... :)