Avatar billede lincoln Nybegynder
12. august 2004 - 13:24 Der er 5 kommentarer

Programmer til talegenkeldelse på Windows XP

For lidt siden læste jeg en artikel i papirudgaven af Politiken om en mand, der var begyndt at anvende talegenkendelsesprogrammer til sin computer i stedet mus og vist nok også tastatur. Artiklen var ikke spor teknisk og nævnte derfor intet om, hvilke programmer manden anvendte.

Er der nogen, der kender til talegenkendelsesprogrammer, som kan bruges til at åbne og styre programmer og til at indtale tekst (ie. genkendelse af ord)?

Jeg går ikke ud fra, der eksisterer noget videre til dansk talegenkendelse, så jeg kan fint klare mig med engelsksprogede applikationer.
Avatar billede lincoln Nybegynder
12. august 2004 - 13:28 #1
Jeg har installeret og rodet lidt med MS Agent, men kan ikke finde noget om, hvordan jeg får det til at spille med nogen programmer (fx Office).

Har også læst i MS Office-hjælpefilen, at der under Tale i XP's kontrolpanel skulle være mulighed for at oprette en profil under fanebladet "Talegenkendelse", men jeg har ikke nogen sådan i min XP Pro-installation..?
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. august 2004 - 14:11 #2
Der findes en del forskellige programmer der bruger en eller anden form for talegenkendelse.

For "voice recognition" downloads, se fx:
http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=voice+recognition&tg=dl-2001
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. august 2004 - 14:13 #3
Du kan også prøve at se nærmere på programmerne "Dragon Naturally Speaking" og "Wave To Text", der dog koster penge. Brug www.google.com til at lede efter info...
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. november 2006 - 14:53 #4
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2008 - 17:02 #5
Fandt du en løsning på problemet?