Avatar billede rabech Nybegynder
26. februar 2001 - 19:13 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Fejlmeddelse ved opstart

Min WinMe kommer ved opstart med en dialogbox som hedder værktøj til systemkonfiguration, i den står der: \"Du bruger avanceret start til fejlfinding på systemet\" Hvad betyder det, og er det noget jeg kan gøre noget ved ???
Avatar billede casm_ Nybegynder
26. februar 2001 - 19:20 #1
fjern func\'en fra start
Avatar billede php Nybegynder
26. februar 2001 - 19:28 #2
Prøv at gå ned i Start-Knappen > Programmer > Start
og se om den ligger der inde, noget der hedder Systemkonfirguration eller lign.
Avatar billede scb Praktikant
26. februar 2001 - 19:50 #3
Hvis du via programmet Msconfig har deaktiveret drivere el.lign vil meddelelsen vises.
-SCB
Avatar billede rabech Nybegynder
26. februar 2001 - 19:58 #4
Jeg har lige været inde og deaktiverer alt mulig \"crap\" i msconfig, så det er sku nok derfor. Meddelelsen betyder altså ikke noget? Eller hvad????
Avatar billede martinf Nybegynder
26. februar 2001 - 20:04 #5
start --> kør --> msconfig, hvis du stilleder den til den øverste prik, går de andre ud.
det er fordi den øverste ikke er aktiveret.
det er, hvis du nu vil starte op uden alle de programmer du har indstalleret til at køre ved opstart, trykker du prikken ud ved kør alle ved opstart\". Dette er diagnostic mode, og følge deraf den meddelelse du får om avanceret fejfinding. så altså den øverste ind og afindstallér hvad du ikke bruger istedet for.

Er dettte svar fyldigt nok, så ok og dette er svaret , ellers spørg igen.
Avatar billede scb Praktikant
26. februar 2001 - 20:13 #6
Meddelelsen er kun en information om at du har deaktiveret drivere, har ingen anden betydning.
Du kan sætte et flueben i meddelelsen mår du ser den, så vises den ikke igen.
-SCB
Avatar billede rabech Nybegynder
26. februar 2001 - 20:16 #7
Tak for hjælpen drenge. Martin har fået 60 point for det uddybende svar og scb får 40 for det hurtige svar.

See ya
Avatar billede hotpop Novice
26. februar 2001 - 20:19 #8
næh da! ingen har fået point!
Avatar billede martinf Nybegynder
26. februar 2001 - 20:38 #9
msconfig bruges til meget med drivere og håndtering af kørsel af filer og driften af computeren, endvidere til fejfinding, og (de-aktivering af hurtig lukning af computeren mm.).
Det kan tyde på, at noget eller nogen har forsøgt at diagnosticere hvad en fejl på computeren er.
Du finder mere om msconfig i hjælp fejlfinding af det ene og det andet.
Avatar billede martinf Nybegynder
26. februar 2001 - 20:40 #10
citat scb:kan sætte et flueben i meddelelsen mår du ser den, så vises den ikke igen.-
--
så glemmer han jo bare at den kører i diagnostic mode, der betyder at noget halter eller direkte er de-aktiveret.
Avatar billede hotpop Novice
26. februar 2001 - 20:42 #11
Har lige snakket med en ms-mand: og scb har ret!
Avatar billede martinf Nybegynder
26. februar 2001 - 21:02 #12
Jeg er ikke først og fremmest ude efter jeres point, og jeg kan ikke lide det udråbstegn.
Avatar billede hotpop Novice
26. februar 2001 - 21:18 #13
!!!!!!!!!!!!!! Hvorfor ikke det????????????????
Nej pjat er lidt for glad for udråbstegn... Sorry! Ups....
Avatar billede a_forsmark Nybegynder
05. marts 2001 - 12:06 #14
Fejl opstart med WinME !!! En kammerat har problemer med sin PC. Ved opstart går det hele i stå og det sker lige efter netværks-login. Opstarts lyden kommer og derefter er der blå skærm. Den vil ikke engang starte op i safemode. Hvad kan det være???
Avatar billede martinf Nybegynder
05. marts 2001 - 23:11 #15

på så  lidt udtalelse om hvad der er sket førhen , kan jeg foreslå at du starter op med startopdisketten du har oprettet.
Men kør en virus-check at c-drevet eller det drev, hvor windows ME er indstalleret for en sikkerheds skyld.

Start op i dos fra en diskette og skriv scanreg /restore (return taste) , du vi få nogle valg om at \"resataurere\" databasen til et tidligere tidspunkt hvor basen virkede. vælg dét.

Du kan også køre indstallationen af WindowsME OVENI den forrige indstallation, hvorved gamel filer erstattes af nye, men de gamle pgogrammer og indstillinger bevares. Dette kan også gøres fra den oprettede startopdiskette genereret fra forrige indstallation eller fra WinME medens det var brugbart.
Dette kan dog tyde på nogle fejlagtigt indstallerede protocoller i netværk.
Prøv evt. først at udtage netkortet for at se om  WinME starter op uden.
Hvis det er tilfældet, råder jeg til at af-indstallére alle protocoller og indstallére dem een efter een når WinME kan starte selv.