Avatar billede guldbrand Nybegynder
12. august 2004 - 10:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Får ikke tildelt IP

Hej

Jeg har lige købt mig et trådløst netkort til én af mine stationære PC'er. (D-Link DWL-510)

Og den får også fint nok forbindelse til routeren/AP (SMC Barricade SMC7004VWBR), men den får ikke tildelt nogen IP. Og selv om jeg selv giver den en IP, kan jeg ikke komme på mit lille netværk, og heller ikke pinge routeren ?

Jeg har en bærbar med et PCMCIA WLAN kort i som fint er på, og det nye kort sat op magen til det.

Hvad kan der være galt - er der noget jeg har over set ?

Alle maskiner kører winXP.

På forhånd mange tak.
Avatar billede kenp Novice
12. august 2004 - 22:45 #1
øhhh hvordan kan du få kontakt til din router hvis du ikke få nogen ip!
Avatar billede zenorph Nybegynder
12. august 2004 - 22:48 #2
Ja, den har jeg også lidt svært ved at forstå, medmindre du bruger et eller andet Parallel-kabel (hvis muligt) til den router :-)

Hvis du kan komme i kontakt med din router har du ergo en IP-adresse (internt) om ej andet vil din LAN-del altså virke...

Prøv lige engang at gå ind i:
Start --> Kør --> skriv 'cmd'
Når et CMD-vindue er startet, skriv 'ipconfig'

Hvad står der, derinde?

<\\zenorph
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. august 2004 - 10:33 #3
Den måde jeg kan se at den får forbindelse til routeren, er at softwaren på PC'en med WLAN kortet, viser at der (næsten) fuldt signal, og den skriver det rigtige SSID.

Hvis jeg laver en ipconfig, med dynamisk IP på maskinen får jeg bare en IP der hedder noget med 165.... altså maskinens interne IP.
Avatar billede kenp Novice
13. august 2004 - 10:49 #4
sikker på at du ikke har fået sat noget sikkerhed op i din router? for det kan jo nemt blokere for det.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. august 2004 - 10:56 #5
Sikkerhedsmæssigt har jeg sat wep kryptering og MAC filtrering på, men har tastet rigtige værdier ind...
... kunne selvfølgelig teste om den kan komme på hvis jeg fjerner MAC filtrering.... det vil jeg lige prøve...
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. august 2004 - 11:27 #6
Det hjalp så ikke :-/

Men har fundet ud af at der et andet wlan i nærheden, som godt kan tildele min maskine en IP ...

Kan det være noget med at D-Link og SMC ikke kan arbejde samme, eller er det bare en lille dum ting jeg bliver ved med at overse ?
Avatar billede kenp Novice
13. august 2004 - 12:32 #7
Det kan være at de bare forstyrre hinanden signal mæssigt! men prøv at slå AL sikkerhed fra også prøv! hvis det ikke hjælper såååå byt kortet ;) (men ejg har hørt at det kort ikke virker med alle routere)
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. august 2004 - 13:30 #8
OK - vil prøve at slå alt sikkerhed fra, og se hvad den så siger...
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. august 2004 - 14:05 #9
Nu har jeg så fundet ud af, at ligeså snart jeg slår wep-kryptering fra så går den på netværket, dvs at uden wep så virker det fint (og også med MAC-filtrering) - men det er jo ikke særlig holdbart...

Kan det være D-Link kortet der fejler, eller spiller det bare ikke sammen med min SMC router ?
Avatar billede kenp Novice
13. august 2004 - 14:48 #10
Det kan være koden ikke er god nok! jeg har oplevet flere steder at man skal bruge en kode som er på præcis 13 bogstaver og tal hverken flere eller færer! for det passer med en 128 bit wep kryptering. (men nu ved du jo at det virker) så jeg vil altså tillade mig at ligge et svar.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. august 2004 - 15:49 #11
koden skulle være helt ok... 13 ascii karakterer, og den virker også på min bærbare med WLAN kort i, jeg har også prøvet med 64 bit kryptering - men det vil den heller ikke være med til :-/
Avatar billede guldbrand Nybegynder
13. august 2004 - 18:41 #12
Nu har jeg bytte det D-Link kort til et USB SMC WLAN netkort - og det spiller bare :-)
Avatar billede kenp Novice
13. august 2004 - 18:46 #13
det er jo så godt så ;) men husk at lukke igen!
Avatar billede guldbrand Nybegynder
14. august 2004 - 13:35 #14
Så skulle den være i vinkel - og tak for de forskellige forslag :)