Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. august 2004 - 18:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Den er gal med klokken i WindowsXP

Hejsa
Jge opdaget, at klokken (den nede i højre hjørne) i mit Windows ikke passer mere. Jeg har prøvet at stille tiden flere gange, men hver gang er4 resultatet det samme: Uret er meget bagud efter et par timer.
Min første tanke var, at det må være batteriet i bundkortet som er fladt, men jeg er dog lidt i tvivl om det er der problemet ligger, fordi jeg ikke troede at uret bruger strøm fra batteriet når den er tændt.
Nogle forslag??

Skipper
Avatar billede mattiw Nybegynder
11. august 2004 - 18:19 #1
Det kan være at den tidszone uret kører efter er forskudt 2 timer i forhold til den danske tidszone (GMT+1)

Uret i windowsxp synkroniserer sig nemlig selv efter en tidsserver.
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. august 2004 - 18:19 #2
Avatar billede trekkies Juniormester
11. august 2004 - 18:20 #3
Har du prøvet at dobbel klikke på uret, og klik på fanebladet Internettid og klik på Opdater nu, så skulle uret gerne rette sig selv.
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 20:37 #4
I tilføjelse til det >trekkies< skriver:
Husk at sætte flueben i "synkroniser automatisk osv" men husk, den stiller kun uret korrekt, når pc`en er på internettet.
Synkronisere computerens urHvis computeren tilhører et domæne, synkroniseres computerens ur sandsynligvis automatisk af en tidsserver i netværket. Hvis din computer ikke tilhører et domæne, kan du synkronisere uret i computeren via en Internettidsserver.
Taget fra hjælp/support:
Hvis synkronisering er aktiveret, synkroniseres uret i computeren med Internettidsserveren én gang om ugen. Hvis du imidlertid ikke har en konstant Internetforbindelse via et kabelmodem eller et DSL-modem, finder den automatiske synkronisering måske ikke altid sted. Hvis det er tilfældet, kan du fremtvinge en omgående synkronisering ved at klikke på knappen Opdater nu på fanen Internettid under Dato og klokkeslæt i Kontrolpanel. Denne fane er kun tilgængelig, hvis computeren ikke tilhører et domæne.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. august 2004 - 20:55 #5
Hej igen
Jeg kan desuden sige, at jeg ikke har ændret noget i windows som har forudsaget dette problem. Jeg har været i udlandet i 6 måneder og der har computeren stået uden at være sat til strøm.
Skal jeg forstå jeres svar således, at det ikke kan skyldes en fladt batteri ? (bundkortet er kun omnkring 3 år gammelt).
Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. august 2004 - 20:58 #6
Jeg er forresten i konstant forbindelse med internettet og uret taber stadig tid selvom jeg hele tiden er på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 21:07 #7
hvis den taber/har tabt tid, når pc`en er slukket - ja, så er det fladt batteri.
Hvis den taber tid, når den er tændt og uret er synkroniseret og på nettet - så er det noget andet der er galt !
Avatar billede trekkies Juniormester
11. august 2004 - 21:07 #8
Har du prøvet at skrift dit batteri, eller få det testet.
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 21:10 #9
og du har sat den på tidszone: GMT(+1.00) København, Stokholm, Oslo osv ?
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 21:14 #10
Flere fejkilder:
Datoen i din computer er forkert. Internettidsservere synkroniserer ikke uret, hvis datoen er forkert.
Din personlige firewall eller netværksfirewall forhindrer synkronisering af uret. De fleste firewalls i firmaer og organisationer blokerer tidssynkronisering, og det samme gælder personlige firewalls. Hjemmebrugere bør læse dokumentationen til deres firewall for at få oplysninger om fjernelse af blokeringen af NTP (Network Time Protocol). Du bør kunne synkronisere dit ur, hvis du skifter til Microsoft Internet Connection Firewall.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
12. august 2004 - 00:00 #11
Hejsa
Jeg fik løst problemet - jeg ved dog ikke helt sikkert hvad der hjalp :o) (Jeg gjorde bare som alle mænd i min situation - trykkede helt vildt på en masse knapper).
Hvis I vil dele pointene, så må I lige lægge et svar..
Avatar billede trekkies Juniormester
12. august 2004 - 00:10 #12
Du kan give dem til de andre.
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. august 2004 - 05:25 #13
jeps,de må gå til haverslev ;)
Avatar billede haverslev Novice
12. august 2004 - 10:06 #14
Takker alle for tilliden ;)