Avatar billede bas Forsker
11. august 2004 - 15:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Musiknumre på hjemmesiden

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside for
et band. Bandet har nogle musiknumre,
som de vil have på hjemmesiden.

Musiknumrene skal starte, når brugeren
klikker på et link.
Men hvad er mest brugervenligt ?

1)At lave almindelige links, hvor brugeren
som regel skal højreklikke og vælge "gem
destination som".

Eller

2)At indbygge f.eks. Windows Media Player, så
musikken starter med det samme efter man har
klikket på et link.
Problemet med denne løsning er, at det ikke
virker hos alle afhængig af Browser og andet.

Jeg ved, at man også kan brygen en Flash afspiller.

Er her nogen, der kan foreslå en enkel,smart og
billig løsning, som virker hos alle brugere.

På forhånd tak.

Hilsen Martin
Avatar billede starboy_dk Nybegynder
11. august 2004 - 15:20 #1
Jeg syntes at det er klart lettest med flash afspiller, da man bare skal trykke på en knap (doven som jeg er)..
hvis det er svært at få lavet det i flash er det nok "gem som" metoden..

Det var bare hvad jeg syntes er bedst...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. august 2004 - 15:21 #2
SOm du selv skriver er løsning 2 lidt usikker, da du ikke helt kan sikre dig hvad der vil ske, da det afhænger af brugerens browser. Så jeg vil helt sikker vælge nr. 1. hvor brugeren kan vælge at hente musikken og hører det på den mest fordelagtige måde.
Avatar billede bas Forsker
11. august 2004 - 15:33 #3
Ok, jeg tror jeg holder mig til nr. 1, så er man vel sikker ?

Vil man også være garderet ved at bruge metoden med en Flash afspiller ?

/Martin
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. august 2004 - 17:25 #4
Det er langt de fleste der har flash installeret idag, dog er der nogen der har der har det disabled - men ja vil også mene at det er en holdbar løsning.
Avatar billede bas Forsker
11. august 2004 - 21:39 #5
Er her nogen, som kan henvise til webhotel-udbydere,
hvor man kan have en Flash afspiller liggende ?

Hvor meget skal man regne med at skulle betale om
måneden ?

/Martin
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. august 2004 - 22:08 #6
En flash player er blot noget kode/nogle filer du ligger ind på din hjemmeside, og det kræver derfor ikke noget specielt af webhotellet eller noget du skal betale ekstra for.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. august 2004 - 16:56 #7
Jeg kan anbefale ham her Søren:
http://www.mijau.dk/

Han har netop lavet musik numre på disse sider:
http://www.tobiastrier.dk/tobiastrier.htm
http://www.grandavenue.dk/index_flash.html

Det er hans speciale, så han kan sikkert hjælpe dig med en løsning *S*

Er selv ved at få lavet en flash applikation som kan afspille lyd - den (og andre flash ting) skal dog køre på en flash communication server, og det er ikke et billigt program...
Avatar billede bas Forsker
12. august 2004 - 21:31 #8
Tak for jeres svar.
Jeg har skrevet til Søren.

Hilsen Martin
Avatar billede znus Nybegynder
13. august 2004 - 05:31 #9
Hvad med denne kode:
<bgsound src="ding.wav" loop="-1">
Avatar billede bas Forsker
13. august 2004 - 11:31 #10
> znus

Idéen er, at man selv skal kunne starte og stoppe musiknumrene.
Men tak for forslaget.

/Martin
Avatar billede Kengun Praktikant
13. august 2004 - 12:09 #11
du kan måske kombinere det slig at du kan hænte ned mp3 filerne og en Flash player? Man kan også streame i Flash: www.kengun.com/stream men for at få denne til skal du have lidt styr på Flash, hvordan lægge mp3 ind i en swf, etc.
Avatar billede bas Forsker
13. august 2004 - 12:12 #12
>kengun

Det er præcis sådan noget som på
www.kengun.com/stream jeg vil lave.
Jeg ved bare ikke hvordan.

/Martin
Avatar billede markbarner Praktikant
27. marts 2006 - 20:14 #13
du skrev aldrig hvordan du lavede det?
Avatar billede bas Forsker
27. marts 2006 - 21:03 #14
Det er et stykke tid siden nu, men jeg mener jeg lavede det sådan at der var et link til hvert nummer. Linket åbnede så et pop-up vindue, som indeholdt selve Windows Media Players kontrolpanel, som læste det pågældende nummer ind i det.

- Martin