Avatar billede sværdrageren Nybegynder
11. august 2004 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Vedhæftet fil usikker

Hej Alle

jeg prøver at sende nogle .mdb filer via Outlook Express, men får at vide at filen er usikker. "Attachement of type .mdb considered unsafe". Har været inde og fjerne fluebenet ved "Tillad ikke at vedhæftet filer gemmes", hvilket heller ikke virker.
Er der nogen som kan hjælpe????
Avatar billede ferdinand.k Mester
11. august 2004 - 13:21 #1
du skal enten zippe filen, eller fjerne sikkerhedsindstillingerne... dette kan gøres ved hjælp af denne guide: http://riversen.dk/?side=tips.php#oefiler
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
11. august 2004 - 13:25 #2
Men det har spørger tilsyneladende prøvet - altså at fjerne sikkerhedsindstillingerne. Her er en guide til hvordan man tillader visse filtyper at blive åbnet: http://www.compu-docs.com/oeblock.htm
Avatar billede ferdinand.k Mester
11. august 2004 - 13:31 #3
Det er precis det samme dotcom1 og jeg foreslår, som jeg læser det ihverfald...
Avatar billede kbonline Nybegynder
11. august 2004 - 13:34 #4
.mdb filer bliver ikke accepteret af mange mailservere, men det samme gælder desværre også .zip filer.

Jeg plejer at bruge .rar (pakkeprogram) som accepteres af alle.
Hvis modtageren ikke kan åbne en .rar, uploader jeg istedet for selve .mdb filen eller .zip filen til mit webhotel, og sender en link til denne.
Dette plejer at gå uden problemer
Avatar billede hammerhead Nybegynder
11. august 2004 - 13:37 #5
En løsning som virker nogle gange, og som måske er lidt omstændig, er at omdøbe din fil
xxx.mdb til xxx.jpg (eller doc, txt osv.) - sende den og bed modtager om at  gemme filen og dernæst omdøbe xxx.jpg til xxx.mdb
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
11. august 2004 - 13:47 #6
>> ferdinand.k: Ja, det er det samme, men nederst på mit link kan man se hvordan man kan lade bestemte filer slippe igennem og ikke bare åbne for alt. :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. august 2004 - 15:43 #7
man ka med både winzip og winrar lave selvudpakkende exe filer,hvis det ku være en mulighed...
Avatar billede kbonline Nybegynder
11. august 2004 - 22:14 #8
:-) hvis der er noget der bliver smidt væk af stort set alle mailservere, så er det .exe filer, så den tror jeg ikke vil være hensigtsmæssig