Avatar billede svjensen Nybegynder
11. august 2004 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Resultat fra dropdown menu konverteret til tal

Vha. en dropdown menu får jeg et input fra brugeren. Menuen er fyldt med data fra en liste med tal. Mit problem er, at outputtet fra menuen kommer som en tekst, hvilket ødelægger de formler jeg skal bruge resultatet i.

Hvordan kan jeg automatisk konvertere outputtet til 'tal'?
Avatar billede madschristensen Nybegynder
11. august 2004 - 10:35 #1
I den formel der henter værdien kan du konvertere med tal(værdi).
Avatar billede svjensen Nybegynder
11. august 2004 - 10:55 #2
Det har jeg prøvet, men hvis 'værdi' er en tekststreng returneres '0' i følge Excel-hjælp.
Avatar billede svjensen Nybegynder
11. august 2004 - 10:56 #3
Eller rettere; alt andet end datoer, sand og falsk returneres som '0'
Avatar billede madschristensen Nybegynder
11. august 2004 - 11:00 #4
og jeg formoder, at værdi(værdi) heller ikke virker ?
Avatar billede keil Nybegynder
12. august 2004 - 14:01 #5
Jeg forstår at det er en allerede dropdown menu, hvor du får en tekst som resultet, men du gerne ville have et eller andet tal, som gælder for den pågældende tekst.

Lav en liste med 2 kolonner et eller andet sted på dit regneark.
I den første kolonne skriver du dine tekster i stigende orden, i den anden kolonne skriver du de tilhørende værdier.

Så laver du et tabel lookup med teksten som input og finder værdien til den pågældende tekst, og så kan du løse din formel.
Avatar billede svjensen Nybegynder
12. august 2004 - 22:27 #6
værdi(værdi) virker. Tak for det.

keil-> Mit problem var ikke helt som du beskriver det. Værdierne i dropdown menuen er tal, men kommer ud som tekst. Problemet var altså at få det konverteret tilbage til et tal.