Avatar billede brunkagen Nybegynder
10. august 2004 - 19:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tekst fra et JTextArea til et andet

Hej eksperter!

Jeg har 2 JTextAreas, hvor begge er editable. Jeg vil gerne have mulighed for, når jeg indtaster tekst i den ene, at kunne aflæse denne tekst i den anden og omvendt. Mit problem er nu, at det ikke altid er sidst i de 2 JTextAreas, at den nye tekst skal tilføjes. Dermed kan append ikke bruges, da teksten i de 2 areas så ikke længere er ens... Findes der en løsning på ovenstående problem?
Avatar billede repulse Nybegynder
11. august 2004 - 04:49 #1
Du skal nok bruge et observer-pattern.. Kan teorien, men har ikke styr på det i praksis... Måske arne_v kan give dig et godt eksempel... :)
Avatar billede brunkagen Nybegynder
11. august 2004 - 09:05 #2
Løste problemet med metoderne getDocument på det ene JTextArea og setDocument på det andet. Kan sikkert optimeres, men ser ud til at performe ok...